رونالدو در جام جهانی غایب خواهد بود؟

ستاره تیم ملی پرتغال راه ساده‌ای برای رسیدن به مهم‌ترین مسابقات فوتبال جهان در پیش ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، پس از باخت ۲-۱ پرتغال مقابل صربستان در آخرین بازی گروهی دور مقدماتی رقابت‌های جام جهانی، یاران رونالدو شانس صعود مستقیم به قطر را از دست دادند و در لحظات پایانی از صدر گروه اول فاصله گرفتند..

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۳ برای اولین ببار به تیم ملی پرتغال دعوت شد و پس از این زمان تا کنون هیچ گاه حضور در رقابت مهم جام جهانی را از دست نداده است. با این حال، کریس چطور می‌تواند برای آخرین بار نیز جام جهانی را تجربه کند؟ البته باید در نظر داشت که پرتغال جایگاه متزلزلی دارد و شرایط صعود آن‌ها ساده نیست.

از سوی دیگر رونالدو تا شروع جام جهانی ۳۷ ساله خواهد شد، اما او در دسامبر ۲۰۲۰ درباره جاه طلبی خود برای اضافه کردن این جام به رزومه کاری درخشان خود صحبت کرد. وی تمایل دارد برای آخرین بار نیز تلاش جدی خود را برای کسب قهرمانی جام جهانی انجام داده و این افتخار را به کلکسیون جوایز و رکوردهایش اضافه کند.

رونالدو پیش از این درباره جام جهانی گفته بود: رؤیای من کسب جام با تیم ملی کشورم بوده و خوشحالم که دو بار موفق به انجام چنین کاری شده‌ام. من در هر باشگاهی که حضور داشته‌ام، موفق به کسب چیزهای زیاده شده‌ام. اما بحث جام جهانی متفاوت است و هیچ گاه طعم برنده شدن آن را کسب نکرده‌ام. جام جهانی یک رویاست.

پرتغال باید در مرحله پلی‌آف مقدماتی جام جهانی پیروز شود تا بتواند به قطر ۲۰۲۲ راه یابد. ۱۲ کشور اروپایی در پلی‌آف برای ۳ جایگاه باقی مانده در این مسابقات با هم رقابت خواهند کرد. قرعه کشی مرحله نیمه نهایی پلی‌آف ۲۶ نوامبر انجام خواهد شد. لهستان، مقدونیه شمالی، اتریش، جمهوری چک، اوکراین و ترکیه حریفان احتمالی پرتغال در ۴ بازی آخر هستند.

رویارویی با لهستان، رونالدو را در مقابل روبرت لواندوفسکی، ستاره بایرن مونیخ قرار می‌دهد و این در حالی است که در صورت تقابل با اتریش نیز، کریس رونالدو باید در برابر آلابا که این روزها ستاره خط دفاع رئال مادرید محسوب می‌شود، مسابقه دهد.

کد خبر 536272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.