افزایش نظارت بر خودروهای آلاینده و دودزای فاقد معاینه فنی در اراک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی، از افزایش نظارت و کنترل خودروهای آلاینده و دودزای فاقد معاینه فنی و توقیف و انتقال آنها به پارکینگ‌های استان خبر داد.

سرهنگ سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی را از وظایف ذاتی پلیس راهور دانست و اظهار کرد: پلیس بدون هیچ اغماض و چشم‌پوشی با تمام خودروهای فاقد معاینه فنی و معیوب در سطح استان مرکزی در چارچوب قانون بر خورد می‌کند.

وی با توجه به آلودگی کلانشهر اراک و نقش عمده خودروهای داخلی در این آلودگی خاطرنشان کرد: پلیس راهور استان مرکزی با انجام طرحی هدفمند، برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی را تشدید و با اعمال قانون رانندگان خودروهای معیوب و دودزا، وسایل نقلیه آنان را تا هنگام رفع عیب کامل، به پارکینگ انتقال داده و مالکان وسایل نقلیه را به مراکز معاینه فنی معرفی خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی افزود: بی‌تردید وسایل نقلیه غیراستاندارد، یکی از مهمترین منابع تولید کننده گازهای آلاینده هوا در جهان امروزی شناخته شده‌اند و مهار این آلایندگی نیازمند همت و تلاش تمام شهروندان و سازمان‌های دولتی است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: لازم است علاوه بر اخذ تدابیر لازم درباره معاینه فنی خودروها، در زمینه فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه سیستم حمل و نقل عمومی نیز که کارکردی مؤثر در کاهش آلودگی هوا دارند، از سوی دستگاه‌های مسئول، اقدامات لازم صورت پذیرد.

این مقام انتظامی در پایان از تمامی شهروندان خواست تا نسبت به بررسی به هنگام خودروهای خود و مراجعه به مراکز معاینه فنی اقدام کنند تا با مشارکت همگانی تمام افراد جامعه، بتوانیم سهم خودروها را در آلودگی هوا به کمترین حد ممکن برسانیم.

کد خبر 536253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.