فعالیت هنری باید به صورت محصول رسانه ای معرفی شود

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) بااشاره به پویا، بانشاط و اثرگذاربودن فعالیت هنری، به وجود سه رکن آموزش و تولید و عرضه در چنین فعالیت هایی تأکید کرد.

مهدی بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تعریف مأموریتی که برای نمایندگی دفتر نشر و آثار حضرت امام اصفهان بوده مأموریت اصلی این نمایندگی فعالیت‌های هنری است و سابقه زیادی داشته و فعالیت‌های مختلفی نیز انجام و به تناسب از رشته‌های مختلف استفاده شده است.

وی افزود: در این نمایندگی فعالیت‌ها و زمینه سازی های بسیار مناسبی به لحاظ جذب هنرمندان و تشکیل جلسات و محفل‌های هنری و تولیدات انجام شده و امیدواریم که این روند همچون ادامه یابد البته در یکی دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونا بسیاری از فعالیت‌ها محدود شد، اما مقصود اصلی انجام فعالیت‌ها با انرژی و انگیزه بیشتر و با انسجام و برنامه ریزی بهتری در تعامل با هنرمندان در رشته‌های متفاوت است.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، گفت: برای ما دو اولویت اصلی وجود دارد که در راستای آن سعی می‌کنیم فعالیت هنری را برای دیده شدن و عرضه به مخاطب به فضاهای جدید رسانه‌ای برسانیم، یعنی مثلاً اگر قرار است شعری گفته شود یا فعالیت ادبی صورت گیرد حتماً طبق یک فرایند رسانه‌ای باشد و فضای مجازی و رسانه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد یعنی طرح هر فعالیت هنری باید بر این اساس باشد که به عنوان یک محصول رسانه‌ای به مخاطب معرفی و عرضه شود.

وی اضافه کرد: در عرصه هنرهای تجسمی نیز به همین گونه مثلاً اگر قرار است نمایشگاهی در حیطه‌های مختلف مانند گرافیک، طراحی، خوشنویسی، نقاشی، تذهیب و یا طراحی برگزار شود حتماً باید طرح و یا برنامه در آن نظر بگیریم تا این اثر رسانه‌ای شود و در فضای مجازی نمایش داده شود و با مخاطبان تعامل ایجاد کند.

بنکدار با اشاره به تجربه خود در معاونت هنری دفتر تبلیغاتی اسلامی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: براساس این تجربه، برای شعرای مختلف با هر قطعه شعرشان ویدئویی تولید و آن قطعه شعر در فضای مجازی بخش می‌شد یا کلیپ‌هایی بر اساس قصه شعر یا نثری ساخته شده و اکنون رسانه ملی تصمیم به پخش آن دارد در حوزه رسانه و تولیدات فیلم نیز همین گونه خواهد بود بحث تولیدات را پیگیری می‌کنیم.

بنکدار ادامه داد: اولویت دوم مؤسسه استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی و منابع مکتوب در قم و تهران در مؤسسه نشر و تنظیم حضرت امام (ره) توسط پژوهشگران و محققان بسیار فرهیخته و دانشمند انجام شده، اما متأسفانه این تحقیقات و آثار دپو شده است و از این تحقیقات بسیار محدود بهره برده ایم در عرصه تولیدات رسانه‌ای و حتی نوشتاری و تولید مستند یا فیلم داستانی کوتاه یا بلند یکی از اولویت‌های ما استفاده از این منابع تحقیق شده و پژوهشی مکتوب بوده که مانند گنجی نهفته است و امیدواریم در سه عرصه آموزش و تولید و عرضه خوش بدرخشیم.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های «روح الله» را در حوزه هنرهای ادبی، تجسمی و هنرهای تصویری و رسانه‌ای سینمایی در نظر داریم که با برنامه ریزی دقیق‌تر برگزار خواهیم کرد.

مدیر مؤسسه نشر و تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تأکید کرد: اگر فعالیت هنری بخواهد زنده، پویا، بانشاط و اثرگذار باشد باید سه رکن آموزش (آموزش تکنیکی و محتوایی) و تولید و عرضه را در خود داشته باشد.

کد خبر 536154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.