افزایش ۴۴ درصدی پیوند کلیه از فرد مرگ مغزی

قائم‌مقام انجمن اهدای عضو ایرانیان از افزایش ۴۴ درصدی پیوند کلیه از فرد مرگ مغزی در شش‌ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان امید قبادی اظهار کرد: این افزایش در شرایط حاد کرونا و پیک آن اتفاق افتاده که ناشی از وجود و رعایت تمهیدات بهداشتی از طرف گروه‌های پشتیبانی و درگیر عملیات بود.

وی با اشاره به شاخص اهدای عضو به بیماران کلیوی و دیالیزی در دو سال گذشته افزود: در سال گذشته وضعیت اهدا و پیوند به خاطر کرونا افت شدیدی پیدا کرد و پیوند کلیه از فرد مرگ مغزی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، حدود ۴۴، درصد افت داشت اما با تلاش گروه‌های درگیر در این امر همه‌ی این افت در شش‌ماهه سال جاری جبران شده و تا آخر امسال بیشتر نیز خواهد شد.

قائم‌مقام انجمن اهدای عضو ایرانیان همچنین در خصوص نسبت هر دستگاه دیالیز به تعداد بیماران افزود: نسبت بیمار به دستگاه دیالیز ۳/۴ بیمار به یک دستگاه دیالیز هست.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۸ شاخص اهدای عضو در کشور به ۳/۱۴ رسید که ایران توانست صاحب‌مقام اول آسیا در اهدای عضو باشد.

قبادی خاطرنشان کرد: سال ۹۹ شاخص اهدای عضو به ۸/۷ درصد رسید که افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد اما در شش‌ماهه اول امسال این افت جبران شد و به ۱۱ درصد رسیده که در نوع خود و با توجه به شرایط فعلی رشد قابل‌توجهی است.

کد خبر 536139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.