مراجعه حضوری به دفاتر ثبت اسناد باید به حداقل برسد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت، باید تا حد امکان مراجعه حضوری مردم به واحدها را به حداقل برسانیم که این امر با ارائه خدمات غیرحضوری در سامانه «ثبت من» محقق می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نشست حسن بابایی با رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه روز چهارشنبه برگزار شد.

وی در این نشست از تعامل بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه در حوزه فناوری صحبت و بر ارائه تمام خدمات ثبتی از جمله ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی در آینده بر پایه داشتن ثنا تاکید کرد.

معاون رئیس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اهمیت امنیت سامانه‌ها تاکید کرد و به فراهم سازی امکان ایجاد دسترسی به قوه برای شناسائی اموال محکوم علیهم در سامانه تشخیص اموال محکومین اشاره داشت.

بابایی موضوع راه اندازی سیستم نوبت دهی در سازمان و همه واحدهای ثبتی واجرا را امری مهم دانسته و تصریح کرد باید حتی لاامکان مراجعه حضوری مردم به واحدها را به حداقل برسانیم که این امر با ارایه خدمات غیر حضوری در سامانه ثبت من محقق می شود.

کارگر، معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز به دستاوردهای ایجاد شده طی چند سال اخیر در بخش فناوری اطلاعات اشاره کرد و عنوان داشت: از سال ۹۰ با تخصیص اعتبار لازم، اتاق سرورهای استاندارد و کاملاً مجهز در همه استان‌ها راه اندازی و از نیروهای متخصص استفاده شد.

وی همچنین به سیستم یکپارچه سازی در حوزه اداری و مالی اشاره کرد که در سال جاری احکام به صورت یکپارچه در این سیستم تعریف و در چند استان به صورت پایلوت در حال اجرا می‌باشد.

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سند تحول قضائی اشاره کرد و گفت: در بحث فناوری هم سعی بر هوشمندسازی و هوش مصنوعی در راستای ایجاد سند تحول دیجیتال بوده که می‌توان در بحث مالکیت معنوی و ثبت شرکت‌ها علاوه برتسریع درکار از خطای نیروی انسانی جلوگیری شود.

در این نشست چند ساعته جهت رشد و پیشرفت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه فناوری بحث و تبادل نظر و رویکردهای آتی و برنامه‌های پیش رو به منظور دستیابی به این مهم ارزش گذاری شد.

بازدید بابایی از دوایر اجرای ثبت اسناد و املاک کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین امروز (چهارشنبه) از دوایر اجرای تهران بازدید کرد.

بابایی ابتدا در اداره اول، دوم و سوم اجرا واقع در چهار راه ولیعصر حضور یافت و سپس به اداره چهارم و پنجم اجرا که در خیابان قائم مقام فراهانی که به موضوع چک و مهریه اختصاص دارد، رفت.

وی در جریان این بازدید سرزده در بین مراجعان حضور یافت و در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گرفت و پس از پایان بازدید در جلسه با روسای این ادارات بر رفع مشکلاتی که به گله مندی و نارضایتی مراجعه کنندگان منجر شده بود تاکید کرد.

کد خبر 536106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.