معاونت زنان به دنبال رفع موانع دانش‌آموزان دختر/برگزاری مراسم هفته مقام زن

گام برداشتن در مسیر کارآفرینی و تولید نوعی مجاهدت، لزوم توجه بیشتر به مقوله خانواده و مسائل زنان، فرهنگ‌سازی و سیاست گذاری غلط؛ عامل آسیب‌های خانواده، معاونت زنان به دنبال رفع موانع دانش‌آموزان دختر و برگزاری مراسم هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سراسر کشر را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس دبیرخانه ستاد زن و خانواده، اظهار کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری از آنجا که عدالت آموزشی را صرفاً با دسترسی آموزشی هم‌وزن نمی‌داند و به فرموده مقام معظم رهبری در معنای حقیقی آن، عدالت آموزشی را به معنای نصیب آموزشی یکسان می‌داند، کوشیده است تا به همت وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، به منظور رفع برخی موانع آموزشی دختران دانش‌آموز قدم‌هایی را بردارد.

لیلاسادات زعفرانچی، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به این بنیه اعتقادی، در اصول قانون اساسی، سند چشم انداز نظام در افق ۱۴۰۴ و نیز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به استیفای حق آموزش و فرصت‌های آموزشی با رعایت شرایط و اصول حاکم در دین مبین اسلام تاکید شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی، دولت موظف است تا وسایل آموزشی و پرورشی رایگان را برای همه ملت، تا پایان مقطع متوسطه تحصیلی را فراهم کند. توجه به جایگاه زنان به عنوان مهمترین سکانداران نظام بنیادین خانواده که رسالت تعلیم نسل‌های آینده را در این نهاد وزین برعهده دارند، مسئله را عمیق‌تر و تکلیف را سنگین‌تر می کند.

رئیس دبیرخانه ستاد زن و خانواده، گفت: چرا که زنان شایسته، آگاه و بهره‌مند از آموزش و پرورشی نظام‌مند، مادران و همسران و زنان مقتدر آینده ایران زمین و تربیت کننده نسلی شایسته برای آینده این سرزمین اسلامی خواهند بود.

گام برداشتن در مسیر کارآفرینی و تولید نوعی مجاهدت

انسیه خزعلی، اظهار کرد: با اشاره به اینکه اینکه گام برداشتن در مسیر کارآفرینی و تولید، مجاهدت محسوب می‌شود، اظهار کرد: با همان نگاه مجاهدت باید با کسانی که در مسیر تولید قدم برمی‌دارند و برای افراد دیگر، زمینه جهاد و کسب نان حلال را فراهم می‌کنند، برخورد کرد.

وی افزود: کسانی که در مسیر کارآفرینی و کمک به رفع خلاءهای جامعه و تولید قدم برمی دارد در حقیقت مجاهدت می کنند. در تعبیر روایات هم حکایت از این دارد کسی که به دنبال کار است و کار سالم انجام می دهد مانند مجاهدت در راه خدا عمل کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تاکید کرد: معاونت امور زنان و خانواده شنوای راهکارها و پیشنهادها برای برداشتن گام های استوار و کارآمد در مسیر توسعه کارآفرینی است و تلاش می کند تا قدم کوچکی برای رفع مانع ها و قدم بزرگ‌تری برای تسهیل و تسریع این مسیر مقدس بردارد.

توجه بیشتر به مقوله خانواده و مسائل زنان لازم است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از جلسه اعضای این فراکسیون با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: از مطالبات اصلی ما، تدوین سیاست‌های کلی نظام در موضوع زن بود.

فاطمه قاسم پور، افزود: توجه به مسائل زنان در بخش های مختلف اجرایی و سیاست گذاری کشور، از مقولاتی است که در راستای پیشبرد مسائل زنان و خانواده بایستی مورد توجه قرار گیرد. با همین رویکرد، جلسه فراکسیون زنان با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

وی تاکید کرد: این مجمع، کمیته های مختلفی در موضوعات متفاوت دارد که اولاً مشارکت زنان به شکل موثر و ثانیاً ضرورت توجه اعضای کمیته ها به مسائل زنان و خانواده، می‌تواند در نهادینه شدن پیوست خانواده و جنسیت اثرگذار باشد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر آن بازنگری سیاست های کلی، توجه بیشتر به مقوله خانواده و مسائل زنان لازم است که دنبال شود. البته از مطالبات اصلی ما، تدوین سیاست‌های کلی نظام در موضوع زن بود.»

فرهنگ‌سازی و سیاست‌گذاری غلط؛ عامل آسیب‌های خانواده

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: جریان مشکلات حوزه آسیب های خانواده ناشی از فرهنگسازی و سیاست گذاری های غلط است و برای حل آن باید همه دستگاه‌ها و نهادها تلاش کنند. باید مسئله خانواده را قبل از تشکیل آن و پس از آن ببینیم، یعنی مشکلاتی که امر ازدواج را با مشکل روبه رو کردند و مسائلی که اساس و بنیان خانواده را تهدید می‌کند از هم مجزا هستند و باید به صورت جداگانه به این مسائل پرداخت و بر روی آنها به دنبال راهکار در حوزه سیاست گذاری و اجرا باشیم.

زهرا عابدینی، اضافه کرد: در حوزه خانواده مسئولیت نهادهای تصمیم ساز بسیار مهم است که بنیان خانواده به درستی شکل گیرد چنانچه که می بینیم مقام معظم رهبری هم در خصوص سیاست‌های جمعیتی و مسئله تشکیل خانواده تاکید دارند بنابراین باید بر روی هر یک از دلایل مشکلات حوزه خانواده، عدم فرزندآوری و بالا رفتن سن ازدواج کار کارشناسی انجام شود.

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در خصوص نقش مؤسسات برای جلوگیری از طلاق، گفت: می‌دانیم که خانواده حوزه نرم افزاری است و در خصوص آسیب شناسی این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی، عمل و اقدام در این حوزه هستیم بنابراین اگر نخبگان این حوزه مشارکت نکنند و کار را به دولت واگذار کنند نتیجه و اثر بخشی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: عدم توجه تخصصی به حوزه خانواده بسیار آسیب زا هست و باید کارهای ویژه و تخصصی در این حوزه انجام شود؛ در حال حاضر باید برای حوزه خانواده همه دستگاه‌های اجرایی به فراخور مسئولیت خود و همچنین سازمان دهی غیر دولتی باید تلاش کنند که جریان مشکلات حوزه آسیب‌های خانواده که ناشی از فرهنگ سازی و سیاست گذاری‌های غلط است متوقف شود.

مراسم هفته بزرگداشت مقام زن و روزمادر در سراسر کشور برگزار می‌شود

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دیدار با انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و مسئول ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر اظهار کرد: سال‌جاری هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در آستانه جشن چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفته است که با بزرگداشت باشکوه این هفته به استقبال ایام‌الله دهه فجر خواهیم رفت، مراسم هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در مورد برگزاری موفق و سلامت‌محور اجتماع یوم‌الله ۱۳ آبان، افزود: می‌توان برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر بر اساس نقشه رنگ‌بندی وضعیت کرونای شهرها از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کرد.

وی تاکید کرد: رعایت کامل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی الزامی است و طی هماهنگی تبلیغات اسلامی با همه توان آمادگی همکاری برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را دارد.

کد خبر 536062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.