شهردار: بندرعباس مکانی امن برای سرمایه‌گذاران است

شهردار بندرعباس گفت: شرایط در حوزه فعالیت شهرداری برای ورود سرمایه گذاران آماده و مهیا بوده و سرمایه‌گذاران سراسر کشور می‌توانند شهر بندرعباس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: بندرعباس موقعیت استراتژیک ویژه ای دارد و عنوان پایتخت تجاری و اقتصادی کشور را با خود یدک می‌کشد و شرکت‌ها و صنایع بزرگی در غرب شهر فعال هستند، اما در بحث عوارض آلایندگی هنوز اتفاق خاصی برای شهر رخ نداده است.

وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از شرکت‌هایی که در بندرعباس فعال هستند در تهران پرداخت می‌شود و خواست عمومی بر این است که این مساله با جدیت رسیدگی شود تا سهم شهرداری بندرعباس در این بخش مشخص و معین باشد.

شهردار بندرعباس یادآور شد: حاشیه نشینی و بافت فرسوده از دیگر مشکلات شهر بندرعباس است که نیاز به عزم ملی، حرکت جهادی و تصمیم بزرگ دارد تا شرایط و محل زندگی مردم در بافت فرسوده تغییر کند و توسعه شهر رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: شرایط در حوزه فعالیت شهرداری برای ورود سرمایه گذاران آماده و مهیا بوده و سرمایه‌گذاران سراسر کشور می‌توانند شهر بندرعباس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

همچنین سعید جلیلی در ادامه این گفتگو اظهار کرد: برگزاری جلسات و نشست با شهرداری ها و کلانشهرها میتواند تعامل مدیران شهری را تقویت کرده و نقاط ضعف و قوت شهرها را برجسته نشان دهد. همچنین باعث هم افزایی و همفکری شده و قطعاً نتایج آن به نفع شهرها و مردم است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: جلسات کیان شهرداران پیرامون مسائل و مشکلات شهرها تخصصی برگزار شود و هر موضوع در جلسه خاصی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. جدا از مباحث سخت افزاری در شهرها، باید مدیریت شهری به سمت و سوی راهکارها، ایده ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برود و در حوزه های مختلف ورود کنند.

جلیلی بر هوشمندسازی شهرها و استفاده از فناوری‌های نوین در ساختار کالبدی شهر تاکید کرد و گفت: عمران و هزینه‌های عمرانی باید در مسیری باشد که به اشتغال کمک کند و این امر مستلزم تشکیل کارگروهای تخصصی و پژوهشی است و دستگاه‌ها باید در بحث عمران شهری همراه باشند تا اتفاقات بزرگی رقم بخورد.

کد خبر 536046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.