تهران نیازمند تکمیل شناسنامه باغات است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران موضوع باغات را خط قرمز شورای ششم شهر تهران دانست و گفت: برای تثبیت وضعیت باغ‌های تهران نیازمند تکمیل شناسنامه باغات هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی اظهار کرد: سیاست شورای ششم حفظ درختان، باغات و گسترش باغ‌ها است لذا طی پیش‌بینی‌های صورت گرفته به دنبال تهیه بسته‌های تشویقی برای گسترش باغات در شهر هستیم.

وی ادامه داد: با این روش حمایتی، کسانی که باغ‌ها را احیا و یا اقدام به نگهداری از باغات می‌کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانیم وضعیت باغ‌های شهر تهران را تثبیت کنیم نیازمند تکمیل شناسنامه باغات هستیم تا ماموریت شهرداری تهران و مالکان برای نگهداری از آن‌ها مشخص شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع باغات را نباید با موارد سیاسی در هم آمیخت، گفت: موضوع باغات یک موضوع فنی است. بدون استثنا همه تهرانی‌ها به دنبال این هستند که باغات تهران حفظ شوند؛ ما هم در شورا به عنوان نمایندگان مردم تهران این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم. مطمئن باشید هر تصمیمی در زمینه باغات بگیریم در راستای کمک به توسعه آن‌ها خواهد بود.

عباسی خاطر نشان کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری پرداخت به موضوع باغات با رویکرد سیاسی همراه بود و مطالبات مدیران شهری بر این مبنا شکل می‌گرفت لذا ما در موضوع باغات تهران می‌بینیم که در دوره پنجم آورده خاصی به دست نیامد.

وی تاکید کرد: مهمترین کاری که باید در دوره پنجم می‌شد که به انجام برسانند تکمیل شناسنامه باغات بود که در این زمینه شهرداری مسئولیت سنگینی داشت و شورا می‌بایست به نقش مطالبه‌گرانه خود عمل می‌کرد اما می‌بینیم که در این زمینه کار خاصی صورت نگرفت و شناسنامه‌دار کردن باغات به عنوان یکی از بزرگترین تکالیف شهرداری روی زمین ماند و بلاتکلیف رها شد.

کد خبر 536030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.