فروزبخش: معیشت مردم و کنترل قیمت‌ها در بازار بزرگترین هدف دولت رئیسی است

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت: مباحث اقتصادی و مذاکرات برجام یکی از گلوگاه‌های موفقیت دولت است. معیشت مردم و کنترل قیمت‌ها در بازار شاید بزرگترین هدف بعدی دولت رئیسی باشد که امیدوارم در این زمینه موفق باشد؛ زیرا موفقیت ایشان در این زمینه، موفقیت تمام ملت ایران خواهد بود.

احمد فروزبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم اظهار کرد: مهمترین کاری که دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز اول با آن مواجه بود، مسئله "مدیریت تصویر مردم از دولت" بود. با توجه به وضعیت ذهنی بسیار بد مردم از دولت گذشته، دولت جدید باید نشان می‌داد که مسائل و مشکلات مردم برای دولت مهم بوده و عزم جدی دارد که این مسائل را حل کند و در این راه تلاش شبانه روزی خواهد داشت.

وی افزود: به نظر می‌رسد دولت و به خصوص شخص رئیس جمهور در این مسئله تا حد قابل قبولی موفق بوده‌اند. به عنوان شاهد می‌توانیم به نتایج نظرسنجی‌هایی اشاره کنیم که در آن‌ها مردم از عملکرد رئیسی راضی یا نسبت به عملکردش خوشبین بودند که نشان از مورد قبول بودن تلاش‌های دولت جدید توسط مردم است.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان ادامه داد: یکی از مهمترین چالش های ۱۰۰ روز اول دولت رئیسی، مقابله با پیک وحشتناک کرونا بود که دولت با واردات منظم و پرسرعت واکسن توانست میزان رضایت بسیار خوبی از مردم کسب کند.

فروزبخش خاطرنشان کرد: مشکل بعدی دولت، مسئله اقتصاد بوده که از دولت و دولت‌های قبل به یادگار مانده است. به نظر من دولت در این زمینه کار بسیار زیادی دارد و در مدت زمان کوتاه نمی‌توانیم انتظار زیادی داشته باشیم؛ اگر چه نشانه‌های واضحی از پیشرفت نیز هنوز بروز نکرده است. دولت مدعی است توانسته میزان قابل توجهی از ارزها در خارج از کشور را آزاد کند که هنوز تاثیر آن را در بازار ندیده‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از چالش ها و نقاط ضعف دولت فعلی در این روزها برخی اظهار نظرهای رسانه‌ای عده‌ای از وزرا یا مسئولان جدید دولتی است که باید توسط تیم رسانه‌ای دولت کنترل و اصلاح شود؛ مسلماً مدیر در جایگاه عملیاتی با منتقد رسانه‌ای خارج از دولت تفاوت دارد. همچنین در عرصه مذاکرات و فعالیت‌های سیاسی نیز در بعضی بخش‌ها پالس‌های بسیار خوبی به گوش می‌رسد که می‌تواند امیدوار کننده باشد؛ مانند حضور ایران در پیمان شانگهای، اما در زمینه مذاکرات برجام باید منتظر ماند.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت رئیسی در ۱۰۰ روز اول در مسائلی مثل واکسن و حضور در پیمان شانگهای درخشیده است و نوع نگاه مردم به مدیران کشور به خصوص رئیس جمهور بسیار دلگرم کننده است، اما در مسائلی مثل مذاکرات برجام یا مسائل اقتصادی احتیاج به زمان بیشتری برای نشان دادن خود دارد.

فروزبخش ادامه داد: مباحث اقتصادی و مذاکرات برجام یکی از گلوگاه‌های موفقیت دولت است. معیشت مردم و کنترل قیمت‌ها در بازار شاید بزرگترین هدف بعدی دولت رئیسی باشد که امیدوارم در این زمینه موفق باشد؛ زیرا موفقیت ایشان در این زمینه، موفقیت تمام ملت ایران خواهد بود.

کد خبر 536000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.