مجوز استفاده اضطراری از قرص ضدکرونا صادر می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت فایزر خواستار صدور مجوز استفاده اضطراری برای قرص ضد کرونای این شرکت شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از پنج میلیون نفر جان خود را از دست دادند، بنابراین محققان در این دوره زمانی همواره به دنبال راهی برای پیشگیری و درمان این بیماری بوده‌اند. شرکت فایزر اخیراً دارویی به نام پاکسلووید (Paxlovid) تولید کرده است که قادر است خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهد. در صورتی که این دارو مورد تایید سازمان‌های مربوطه قرار بگیرد میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا می‌کند.

نتایج بررسی‌های انجام شده بر صدها نفر نشان می‌دهد که مصرف قرص ضدکرونای فایزر در سه تا پنج روز اول بیماری خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را ۸۹ درصد کاهش می‌دهد؛ بنابراین شرکت فایزر خواستار صدور مجوز استفاده اضطراری برای قرص ضدکرونای این شرکت شد. درخواست شرکت فایزر زمانی ارسال شد که موارد ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در بسیاری از مناطق ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است و این نگرانی در میان مقامات بهداشتی به وجود آمده است که ممکن است موج جدید کرونا در زمستان رخ دهد.

شرکت فایزر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز تولید داروی ضد ویروس کرونا را به سازمان Medicine Patent Pool یا MPP ارائه کرده است تا شرکت‌های داروسازی در ۹۵ کشور که حدود ۵۳ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد بتوانند این دارو را تولید کند. MPP یک سازمان بین المللی است که هدف آن کاهش قیمت و افزایش دسترسی داروها برای کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط است. شرکت فایزر اعلام کرده است که اجازه می‌دهد داروی آزمایشی این شرکت به صورت گسترده در سراسر جهان تولید شود و بیش از چهار میلیارد نفر در سراسر دنیا به این دارو دسترسی داشته باشند.

کد خبر 535959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.