گوشی هوشمند با توانایی شارژ ۱۵۰ واتی عرضه خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که احتمالا به زودی شاهد نوعی گوشی هوشمند خواهیم بود که توانایی شارژ ۱۵۰ واتی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تولید کنندگان گوشی‌های چینی در فناوری شارژ سریع پیشتاز بوده‌اند و تا کنون بارها تغییراتی را ایجاد کرده‌اند. به طوری که در ابتدا شارژ ۳۳ وات را ارائه کرد و هم اکنون به آرامی در حال حرکت به سوی ۶۷ وات است. تعدادی از گوشی‌های پرچم‌دار نیز مرز ۱۲۰ وات را رد کرده‌اند، احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور پیشرفت دیگری در زمینه شارژ سریع خواهیم داشت.

به نظر می‌رسد که شارژر سریع ۱۵۰ واتی در حال توسعه است و به زودی همراه یا یک دستگاه ارائه خواهد شد. در حال حاضر شارژ سریع ۱۲۰ واتی قادر است باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را در عرض کمتر از ۲۰ دقیقه کاملاً شارژ کند؛ بنابراین شارژ سریع ۱۵۰ واتی می‌تواند از مدت زمان شارژ محصول کم کند.

پیش از این شرکت شیائومی بر فناوری شارژ ۲۰۰ واتی کار کرده بود، اما احتمالاً بهره‌مند شدن از فناوری شارژ سریع باعث می‌شود عمر باتری‌ها کاهش پیدا کند. شرکت‌های اوپو و شیائومی اخیراً اعلام کرده‌اند که استفاده از شارژ سریع ۱۲۰ یا ۱۲۵ واتی باعث می‌شود عمر باتری در دوره دو ساله یا ۸۰۰ چرخه شارژ ۲۰ درصد کاهش پیدا کند. البته کمتر کسی به آسیب وارد شده به باتری فکر می‌کند زیرا اکثر مردم تنها دو تا سه سال از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. ممکن است در آینده نیز فناوری به میزانی پیشرفت کند که دیگر آسیبی به باتری‌ها وارد نشود.

کد خبر 535931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.