۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
شهرداری بندر بریس افتتاح شد

شهرداری بندر بریس چابهار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان شهرستان چابهار افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این شهرداری، اظهار کرد: یکی از زیباترین جاذبه‌های کشور ساحل زیبای بریس است که ارتقای آن به شهر موجب رونق نوار ساحلی چابهار- گواتر و توسعه صید و صیادی، اشتغال، تولید و رونق گردشگری جنوب شرق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت شهرهای ساحلی توسعه دریا محور است، خاطرنشان کرد: بندر صیادی بریس در سال ۶۸ ساخته و در سال ۷۱ بهره برداری شد و هم اینک برای اشتغال و رونق تولید نقش مهمی در سواحل مکران دارد و علاوه بر این، ظرفیت و پتانسیل مهمی در بخش گردشگری محسوب می‌شود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود اسکله منحصر به فرد بریس، تصریح کرد: مدیریت قوی شهری با نگرش سیستمی و با تاکید بر توسعه پایدار شهری می‌تواند این شهر بندری را در آینده به یکی از مهمترین بندرهای کشور تبدیل کند.

بیجار تاکید کرد: رونق شهری بندر بریس منوط به همت دوچندان مدیران شهری و تلاش سرمایه گذاران بومی است و توسعه آن در کوتاه‌ترین زمان با تمرکز بر توانمندسازی فراگیر شهروندان، یک ضرورت بوده که باید راهبردی در برنامه توسعه منطقه تدوین و تصویب شود.

بندر بریس در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 535890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.