نظر کارشناس داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک ایران و سوریه

یک کارشناسی مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار ایران و سوریه پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی ایران دقایقی قبل موفق شد با پیروزی دو بر صفر مقابل سوریه گام بلندی به سوی جام‌جهانی قطر بردارد. شاگردان اسکوچیچ با این برد ۱۶ امتیازی شدند و با حفظ فاصله دو امتیازی خودشان با کره‌جنوبی، صدرنشین ماندند. قضاوت این مسابقه را مانینگ، داور سرشناس چینی بر عهده داشت که جز یک صحنه که پس از بازبینی ویدئویی پنالتی به سود ایران اعلام کرد، سوت حساس دیگری نزد.صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی ایران

اواخر نیمه نخست و در دقیقه ۳۸ بود که سانتر وحید امیری به دست عمر السوما درون محوطه جریمه برخورد کرد اما ابتدا مانینگ چینی دستور به ادامه کار داد اما در ادامه با بازبینی صحنه، نقطه پنالتی را به سود ایران اعلام کرد. دقیقه ۴۲ احسان حاج‌صفی پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را محکم به گوشه سمت راست دروازه کوبید و دروازبان سوریه هر چه به خود کش آورد، نتوانست توپ را بگیرد.

رودنیل: هند از سوی مهاجم سوریه آگاهانه بود و نیازی به VAR نبود. پنالتی صحیح بود و بازبینی از سوی او نمره منفی داشت.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: مانینگ چینی امروز قضاوت خوبی داشت و با آمادگی در صحنه‌ها حضور داشت. سه بازیکن یعنی شماره ۱۰ و ۹ سوریه (عمر السوما)، ۶ ایران (سعید عزت‌الهی) زیور آلات داشتند که رویش چسب زده بود و با این وجود نیز تخلف به شمار می‌رود.. سه تا گل درست بود. دقیقه ۴۴ توپ پس از برخورد به تیرک افقی حتی به نزدیکی خط هم نرسید. دقیقه ۶۸ کمک داور در اعلام آفساید خیلی عجله کرد. دقیقه ۶۹ در محوطه جریمه توپ تصادفی به دست بازیکن سوریه خورد و ادامه بازی صحیح بود. قبل از گل سوم. دقیقه ۸۸ برخورد توپ به دست مدافع ایران هند نبود و اعلام کرنر تصمیم صحیحی بود. دقیقه ۸۹ کار خوب کمک داور یک باعث شد گل سوم ایران به ثمر برسد و دفاع چپ سوریه کاملاً آفساید را پر کرده بود. با توجه به تعداد مصدومیت و وقفه‌ها ۲ دقیقه وقت اضافه کم بود. نکته مهم این بازی کم برخورد بودنش بود که اگر صحنه دقیقه ۳۸ را فاکتور بگیریم، می‌توانیم بگوییم داور قضاوت خوبی را داشت.

کد خبر 535883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.