میدان نقش جهان میزبان ۳۷۰ رود بی‌پایان

میدان نقش جهان به مناسبت گرامیداشت روز حماسه و ایثار مردم اصفهان در ۲۵ آبان سال ۶۱ با یاد و خاطره تشییع شهیدان عملیات محرم تجدید میثاق کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر روز گذشته _سه شنبه ۲۵ آبان_ همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم سال ۱۳۶۱ ویژه برنامه «۳۷۰ رود بی‌پایان» در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد و گروه‌های آوازی و نمایشی به روایت شب عملیات محرم و رشادت‌های لشکر ۱۴ امام حسین در منطقه عین الخوش پرداختند.

گروه آوازی مولا با بهره‌گیری از سازهای زهی، بادی، برنجی بادی و چوبی بادی به اجرای چهار قطعه موسیقی بهنام‌های شب خاطره، مژده باران، ایران، و تیتراژ فیلم سینمایی دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش و آهنگسازی مجید انتظامی پرداختند که توسط علیرضا عارف مهر برای اجرای مجدد توسط این گروه، تنظیم شده بود. هم‌زمان با اجرای این قطعات که در تنظیم آنها از اشعار و نواهایی استفاده شده بود که در زمان جنگ عراق علیه ایران به کار می‌رفت و بر اساس متن و معنای اشعار و انجام نورپردازی خلاقانه، هنرمندان تئاتر به اجرای حرکات فرمی پرداختند.

همچنین گروه‌های نمایشی در این برنامه کوشیدند تا لحظاتی از زندگی رزمندگان اصفهانی در جبهه‌های حق علیه باطل را بازسازی کنند، بر این اساس حوض میدان نقش جهان نیز با الهام از رودخانه دویرج، رشادت‌های غواصان اصفهانی در دوران دفاع مقدس را به تصویر کشید. در این حوض، نمایش چهار قطعه‌ای اجرا شد که هدف از آن نشان دادن اعزام به جبهه، گذر از معبر و خور و نیزار و شهادت شهیدان دفاع مقدس بود که با استفاده از تعداد زیادی از بازیگران و بازسازی موضع آبی میدان مانند منطقه جنگی آبی، لحظاتی از زندگی رزمندگان اصفهانی بازسازی شد.

به گزارش ایمنا، ویژه برنامه «۳۷۰ رود بی‌پایان» پاسداشت شهدای آبان سال ۶۱، از ۲۵ آبان ماه به مدت چهار شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در میدان امام (ره) به مدت یک ساعت برای عموم مردم اصفهان در همسایگی حوض‌های میانی این میدان برگزار می‌شود.

کد خبر 535874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.