۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
بن‌بستی که نیم فرعی بود

برای اولین بار در اصفهان نمایش «بن‌بستی که نیم فرعی بود» به نویسندگی و کارگردانی رادمهر کشانی، در کافه، اجرا می‌شود.

کارگردان این نمایش به خبرنگار ایمنا گفت: «بن‌بستی که نیم فرعی بود» از نوع نمایش‌های کافه‌ای است یعنی به شیوه شورایی اجرا می‌شود که جزو گونه‌ای کمتر کار شده نمایش است و در اصفهان اولین بار است که نمایشی به صورت رسمی در کافه اجرا می‌شود.

رادمهر کشانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در دو سال اخیر به دلیل بیماری کرونا امکان اجرای تئاتر وجود نداشت ما به این فکر افتادیم که بتوانیم گونه‌های جدیدتر نمایش را به اجرا درآوریم و بدون اینکه معضلات و مشکلات سالن وجود داشته باشد مخاطب را با نمایش درگیر کنیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به دنبال این باشیم تا مجوزهای لازم را برای تئاتر کافه بگیریم.

بن‌بستی که نیم فرعی بود

وی تصریح کرد: نمایش «بن‌بستی که نیم فرعی بود» به صورت شورایی شکل می‌گیرد که در این سبک، بازیگر به معنای بازیگر تئاتر صحنه‌ای نیست بلکه نقش هدایت کننده را دارد و با مخاطب ارتباط برقرار کرده و مخاطب را جزئی از نمایش می‌کند، از این رو صفر تا صد نمایش عیناً در هر شب تکرار نمی‌شود یعنی باتوجه به مخاطب و نوع ارتباطی که هرشب برقرار می‌شود ممکن است داستانها و خرده روایت‌های جدیدتری به نمایش اضافه شود.

کشانی بابیان اینکه نمایش «بن‌بستی که نیم فرعی بود» درمورد مسائل اجتماعی است و معضلات اجتماعی را مطرح و نقد می‌کند، ادامه داد: این نمایش، داستان بن‌بست‌های زندگی است به این معنا که انسان در زندگی خود به بن‌بست‌هایی می‌رسد اما ممکن است که آن بن‌بست در انتهای خود به یک نیم فرعی تبدیل شود و راه خروج او باشد.

بن‌بستی که نیم فرعی بود

این کارگردان تئاتر درخصوص طرح پوستر نمایش «بن‌بستی که نیم فرعی بود» گفت: انتخاب چرخ گوشت که توسط طراح پوستر و براساس محتوای نمایش طراحی شده است نشان دهنده همان بن‌بستی است که ما همیشه از دوران کودکی در ذهن داشته‌ایم؛ یعنی همان داخل شدن دست کودک در داخل چرخ گوشت و له شدن و بیرون آمدنِ آن. اما اتفاقی که چرخ گوشت نشان داده شده در پوستر نمایش «بن‌بستی که نیم فرعی بود» رخ می‌دهد گُلی است که از چرخ گوشت خارج می‌شود که نشان می دهد که پایان آن بن‌بست می‌تواند ناخوشایند نباشد.

وی ادامه داد: در این نمایش، رامین بکتاش به عنوان نوازنده، مانی صلواتی عکاس و تصویربردار، نعیم صلواتی ساخت تیزر، گرافیست علیرضا عسگری‌فرد و میعاد سلیمانی‌راد به عنوان تهیه کننده حضور دارند، همچنین بهار مهدوی و رادمهر کشانی بازیگران آن هستند ضمن اینکه نویسندگی و کارگردانی آن نیز توسط رادمهر کشانی انجام شده است.

علاقه مندان برای دیدن نمایش «بن‌بستی که نیم فرعی بود» می‌توانند تا نهم آذرماه همه روزه ساعت ۱۹:۳۰ به کافه کلبه، واقع در بوستان ملت، حد فاصل سی و سه پل و پل آذر، روبه‌روی بیمه سامان، داخل پارک، کافه کلبه مراجعه کنند. همچنین بلیت این نمایش به صورت از طریق وب سایت http://GISHEH8.com قابل تهیه است.

بن‌بستی که نیم فرعی بود

کد خبر 535863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.