کنترل حوادث و آب گرفتگی بارندگی‌ها/ تعیین ۴۴ راهدارخانه و برف‌روبی گردنه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای کنترل حوادث و آب گرفتگی های بارندگی امروز و فردا در استان پیش‌بینی لازم صورت گرفته است و ۴۴ راهدارخانه با برخوداری از نمک و شن مناسب برای برف روبی گردنه‌ها تعیین شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پیش بینی‌های لازم برای کنترل حوادث و آب گرفتگی‌های بارندگی امروز و فردا در استان، اظهار کرد: پیش بینی شده است که از امروز بعد ظهر در مناطق غرب و شمال بارندگی داشته باشیم و تا حدودی بارندگی‌ها از غرب استان شروع شده است و مطابق پیش بینی‌های انجام شده این بارندگی‌ها تا فردا ادامه داشته باشد.

کاهش محسوس دما و سامانه بارشی در شمال استان

وی افزود: علاوه بر این کاهش محسوس دما را داریم و سامانه بارشی را بیشتر در شمال استان و بعد هم مناطق غربی خواهیم داشت، امروز در جلسه واحد پیشگیری کنترل حوادث دستورالعمل‌هایی را به بخش کشاورزی ارائه دادیم برای اینکه واحدهای دام و طیور تمهیدات لازم را جهت پیشگیری از بروز خسارت ناشی از سرما زدگی به سیستم‌های خود اعمال کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، تاکید کرد: حفاظت محصولات باقی از سرما زدگی نیز به شهرداری‌ها ابلاغ شده است تا در دو سه روز گذشته انجام دهند و آتش نشانی و ستاد خدمات شهری آنها فعال باشد تا تجربه دفعه قبل که در شهر اصفهان منجر آب گرفتگی شده بود با بارندگی‌های امروز و فردا تکرار نشود به خصوص جلسه‌ای را با شهرداری اصفهان، آب و فاضلاب و پلیس راهنمایی و رانندگی را داشته‌ایم و برای شهر اصفهان زبانه‌های بارشی در شهر اصفهان فعال خواهد بود.

هدایت آب‌های سطحی انجام می‌گیرد

شیشه‌فروش تصریح کرد: برای پیشگیری از آّب گرفتگی در خانه‌ها و منازل مسکونی، پس گرفتگی فاضلاب، آب گرفتگی زیر گذرها برنامه‌های اجرایی و طرح‌هایی را انجام می‌دهند تا چاه‌های جذب آنها فعال شود و با فعال شدن تیم‌ها هدایت آب‌های سطحی و جمع آوری را انجام دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این بتوانند حفاظت مناطق سکونت گاهی در برابر روان آب‌ها را پیگیری کنند، دهانه پل‌ها از رسوبات، زباله‌ها و نخاله‌ها بازگشایی شود و مسیرهای فرعی رودخانه‌ها در مناطق سطح استان بازگشایی شوند، در روستاها هم به بهیاری‌ها اعلام کردیم که سکونت گاه‌های روستایی را در برابر روان آب‌ها و بارندگی‌ها ایمن کنند.

تعیین ۴۴ راهدارخانه برای برف‌روبی گردنه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، گفت: در حال حاضر با تقویت پیوندها در ۴۴ راهدارخانه نمک و شن مناسب پیش بینی شده است، حدود ۲۵ هزار تن نمک و شن اداره راه در همین ۴۴ راهدارخانه تعیین شده است تا در مناطق غربی و جنوبی استان مانند فریدون شهر، بوبین و میاندشت، چادگان، فریدن و سمیرم امکانات برف‌روبی را در گردنه‌ها استقرار دهند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد به ۴۶ پایگاه هلال احمر و ۱۶۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای برای آمادگی لازم و مشارکت در برنامه‌ها دستورالعمل ابلاغ شده است و دو بالگرد فوریت پزشکی و هلال احمر در حالت آماده‌باش برای امدادرسانی هستند.

وی تصریح کرد: برای کنترل حوادث و ارائه توصیه‌های ایمنی به کسانی که در محورهای گردنه‌های برفی تردد می‌کنند پیش بینی‌های لازم صورت گرفته تا افرادی که دچار کاهش دید و مه آلودگی بارش برف در مناطق برفی و بارش باران می‌شوند بتوانند در رانندگی رعایت اصول ایمنی را داشته باشند.

لزوم رعایت اصول ایمنی در وسایل گرمایشی

شیشه‌فروش اظهار کرد: برای پیشگیری از گاز گرفتگی دستورالعمل‌های ایمنی‌زایی و استفاده از وسایل گرمازا ابلاغ شده و قرار شد که شرکت گاز نظارت لازم را داشته باشد تا استانداردها رعایت شده و چکاپ شلنگ‌ها و بست‌های بخاری‌ها صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از نشت گاز از بخاری‌ها و دودکش‌ها مسیر خروجی دود را بررسی کنند و رعایت اصول ایمنی در آبگرمکن ها و وسایل گرمایشی در اولویت باشد و همه دستورالعمل‌های ایمنی و پیشگیری از حوادث به کلیه بخش‌ها اعلام شده است.

کد خبر 535861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.