لغو جشن‌های سال نو در هلند با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

وب سایت شهرداری آمستردام اعلام کرد که امسال هیچ جشن سال نویی در این شهر برگزار نخواهد شد. شهردار فمکه هالسما تصمیم گرفته است جشن اصلی در موزه پلین را که معمولاً با شمارش معکوس برای سال نو برگزار می‌شود و همچنین مراسم آتش بازی را در مناطق شهری لغو کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دلیل این تصمیم، افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و بالا رفتن آمار بستری شدگان در بیمارستان‌ها است که باعث شد دولت مرکزی از آخر هفته گذشته قرنطینه نسبی اعمال کند.

هفته گذشته، با توجه به وخامت اوضاع مربوط به COVID-19، دولت تدابیر سختگیرانه‌تری را در هلند با هدف محدود کردن تماس‌های فیزیکی فرد به فرد اعمال کرد. در این مرحله، وضعیت ویروس کاملاً نامشخص است و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی که جشن‌های شب سال نو نیاز دارد، مقامات محلی پایتخت هلند ظاهراً تصمیم به لغو نمایش‌ها و توقف آماده‌سازی خود در این مرحله گرفته‌اند.

این بدان معناست که آنچه شهرداری در ابتدا وعده داده بود یعنی نمایش آتش بازی و جشن برگزار نخواهد شد. با این حال سازمان امیدوار است این آخرین باری باشد که جشن‌های سال نو لغو می‌شود و از سال ۲۰۲۲ همه چیز به روال عادی خود بازگردد.

آمستردام یکی از زیباترین جشن‌های سال نوی اروپا را دارد که بسیاری از گردشگران نیز برای تماشای آن به هلند سفر می‌کنند.

پیش از این نیز دولت هلند دستور داده بود برای مهار افزایش تعداد مبتلایان به کووید -۱۹ رستوران‌ها و مغازه‌ها زوتر از موعد معمول تعطیل شوند و تماشاگران از حضور در رویدادهای بزرگ نظیر اتفاقات ورزشی نیز منع شدند.

لغو جشن‌های سال نو در هلند با افزایش تعداد مبتلایان

کد خبر 535830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.