وام ۲۵۰ میلیونی برای زلزله زدگان هرمزگان

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این تسهیلات برای واحدهای احداثی در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان است که شامل ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره ساخت، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره لوازم‌خانگی و ۷۰ میلیون تومان بلاعوض (اسکان موقت و کمک معیشتی و…) است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهسازی، مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در مناطق زلزله‌زده هرمزگان به سر می‌برد، ضمن ارائه آماری از ارزیابی خسارت‌های وارده در استان بر اثر زلزله با بزرگی ۶.۴ که ۲۳ آبان به وقوع پیوست، بخشی از فعالیت‌های بنیاد را در این باره اعلام کرد.

وی با بیان این مطلب که بر اساس برآورده‌های اولیه ۳۰ روستا تحت‌تأثیر زلزله هرمزگان با بزرگی ۶.۴ و پس‌لرزه‌های متعدد آن قرار گرفتند از آسیب به ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی خبر داد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده، ۲ هزار واحد احداثی و ۷۵۰ واحد تعمیراتی شناسایی و ارزیابی شدند.

جودی با اشاره به اینکه منطقه زلزله‌زده، منطقه لرزه‌خیزی است و در عین‌حال کیفیت واحدهای مسکونی بسیار پایین است، بر مقاوم‌سازی و بازسازی به موقع واحدها تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن به روال گذشته، از حساب ۱۰۰ امام (ره) آواربرداری‌ها و مقدمات بازسازی و اسکان موقت زلزله‌زدگان را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: امروز پیش‌نویس برآوردهای اولیه بنیاد مسکن همراه با میزان خسارت‌ها و تسهیلاتی که باید به واحدهای احداثی و تعمیراتی تعلق بگیرد به دولت ارسال خواهد شد تا با تصویب دولت و تخصیص اعتبارات کار بازسازی و کمک به زلزله‌زدگان سرعت بگیرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیان جزئیات تسهیلاتی که مقرر است تا به زلزله‌زدگان هرمزگان در دو بخش احداثی و تعمیراتی تعلق بگیرد، گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه از نظر مالی جز اقشار کم‌درآمدی محسوب می‌شوند، پیشنهاد تسهیلات ارائه شده است که این تسهیلات برای واحدهای احداثی در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان است که شامل ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره ساخت، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره لوازم‌خانگی و ۷۰ میلیون تومان بلاعوض (اسکان موقت و کمک معیشتی و…) است.

جودی افزود: برای واحدهای تعمیراتی نیز در مجموع ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود که از این میزان، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض است.

وی توضیح داد: مسیر روستاها هم‌اکنون باز است و نیروهای بنیاد مسکن از امروز در مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند و آواربرداری و ارزیابی دقیق‌تر در حال انجام است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بنیاد مسکن به روال سال‌های گذشته منتظر اعتبارات نمی‌ماند و با کمک حساب ۱۰۰ امام (ره) آواربرداری و ارزیابی‌ها و سایر موارد در مناطق زلزله زده آغاز خواهد شد تا تسهیلات دولتی برای زلزله زدگان تصویب شود و تخصیص یابد.

کد خبر 535814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.