بسیج امکانات و تجهیزات خدمات شهری مشهد در فصل سرما

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بسیج کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود در مدیریت شهری، همزمان با آغاز فصل بارش نزولات آسمانی و رحمت الهی در فصل سرما در این کلانشهر خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر سال و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با شروع فصل سرما، اقدامات گسترده‌ای در مدیریت شهری صورت می‌گیرد تا با بارش نزولات آسمانی، مشکلاتی نظیر آب افتادگی در معابر و یخ زدگی معابر اصلی شهر به حداقل برسد.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری نیز طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد، تمامی امکانات و تجهیزات مدیریت شهری بسیج شده‌اند تا خدمات مطلوبی به زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی در نیمه دوم سال صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: به همین منظور در مجموع بیش از ۴۵۰ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین شامل تانکر، گریدر، بیل برف روب، خاور نمک‌پاش، مینی لودر و سایر تجهیزات تدارک دیده شده تا در هنگام بارش برف و باران در سطح شهر به صورت فعال حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ سطح شیب دار در معابر شهری کلانشهر مشهد نیز شناسایی و به بیش از ۵۶۰ عدد باکس شن و نمک تجهیز شده‌اند.

یعقوبی اظهار کرد: با توجه به خدمت رسانی حدود شش هزار نفر از نیروهای کارگری خدمات شهری در عملیات زمستانه سال جاری، آموزش نیروی انسانی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمامی نیروهای فعال در اجرای عملیات زمستانه به طور کامل در خصوص اقدامات لازم به هنگام بارش نزولات آسمانی در فصول سرد آموزش دیده‌اند و تلاش شده تا با اقدامات علمی و عملی و ارائه آموزش‌های نوین، مشکلات ناشی از بارش‌ها در سال جاری برای شهروندان عزیز به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کنترل مداوم کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و چاه‌های جذبی احداث شده در سطح مناطق، مقرر شده است تا این زیرساخت‌ها به صورت مکرر بازدید و لایروبی شود.

کد خبر 535805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.