پوستر فیلم مستند سرود جمشید رونمایی شد

پوستر فیلم مستند «سرود جمشید» با حضور معاون فرهنگی شهردار، مدیر منطقه چهار شهرداری و رئیس اداره فرهنگی این منطقه رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، این فیلم روایتگر زندگی نامه استاد «جمشید مظاهری» است که به کارگردانی و تهیه کنندگی «سعید محسن صفوی فر» و به همت شهرداری منطقه چهار تولید شده است.

در این آئین رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان تنها با ابنیه تاریخی خود به نام اصفهان نرسیده بلکه با حضور افراد و هنرمندان این شهر نیز به این نام و نشان رسیده و لذا پاسداشت از چنین استاد بزرگی پاسداشت از اصفهان است.

مجتبی شاه‌مرادی با اشاره به اینکه منطقه چهار توانسته با رویکردی فرهنگی این فیلم را بسازد افزود: خط پر رنگ مناطق شهرداری حضور انسان‌های بزرگ در آن است و این کار در آینده نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت لذا امیدوارم این اقدام گامی مفید و یک الگو برای سایر مناطق باشد تا آن‌ها نیز به هنرمندان منطقه خود ادای احترام کنند.

وی با اشاره به اینکه استاد مظاهری حق بزرگی به گردن اصفهان دارد، ادامه داد: امیدوارم استقبال لازم از این فیلم به عمل آید تا انگیزه ما و دیگر مناطق برای انجام چنین کارهایی بالا برود.

نگاه فرهنگی شهردار به مدیریت فرهنگی

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: برای ما افتخاری است که در منطقه‌ای حضور داریم که چنین شخصیت بزرگی حضور داشته و ساکن آن بوده است؛ امیدوارم بتوانیم رهنمودهای این استاد بزرگ را دنبال کنیم تا به نتایج خوبی برسیم و چراغ راهی نیز برای ما باشد.

محمد حسین جعفری تصریح کرد: شهردار اصفهان برای مدیریت شهر نگاهی فرهنگی دارد از نظر من باید شهر، شهروندان و مدیران شهری اصفهان از این دیدگاه استفاده کنند تا به نتایج خوبی برسند.

وی افزود: خوشحالیم که چنین مستندی ساخته شد تا به شخصیت‌ها و استادان بزرگ شهر ادای احترام کنیم؛ از خانواده این استاد و پشتیبانی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تشکر می‌کنم زیرا اگر حمایت این سازمان نبود ما نمی‌توانستیم به این موضوع بپردازیم چراکه اکثر اوقات مناطق شهرداری درگیر کارهای عمرانی شهر هستند.

اکران فیلم روز جمشید در روز اصفهان

همچنین رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه چهار شهرداری اصفهان در این آئین گفت: فیلم سرود جمشید با انجام تحقیقات و حمایت یک‌ساله منطقه چهار شهرداری برای ادای احترام به استاد جمشید مظاهری ساخته شده است که مقرر شد در روز اصفهان این مستند اکران شود.

محمدرضا رهبری تصریح کرد: لازم بود برای تبلیغات و شروع این فیلم پوستری تهیه شود تا به صورت رسمی این فیلم به همه مردم معرفی شود. بعد از اکران این فیلم بیشتر راجع به این استاد بزرگ صحبت خواهیم کرد چراکه این فرد زحمات زیادی برای اصفهان کشیده است.

در ادامه نیز کارگردان فیلم مستند سرود جمشید گفت: در این فیلم سعی داشتیم زندگی استاد مظاهری را در یک بستر تاریخی نگاه کنیم و ارتباط این استاد با شهر را نشان دهیم. در حال حاضر در وضعیت خوبی نیستیم و تعلق خاطر شهروند به شهر از بین رفته است که ما سعی داشتیم در فیلم به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

محسن صفوی فر تصریح کرد: در نگاه اول در نظر داشتیم تعلق خاطر یک شهروند که در جایگاه استادی است را به نمایش بگذاریم و سعی داشتیم از این راه، طرح مسئله کنیم. نگاه دوم ما در این فیلم مستند اهمیت اصفهان شناسی بود که این بحث با خشک شدن رودخانه زاینده رود با مشکلاتی مواجه شده است که سعی کردیم در این فیلم به آن بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: استاد مظاهری پس از استاد همایی یکی از مهم‌ترین اصفهان شناسان ایرانی در ۴۰ سال گذشته بوده است، اصفهان شناسی موضوعی است که همه باید به آن توجه کنیم و از تمامی سطوح فرهنگی و اجتماعی آن بهره ببریم و آن را به نسل جدید معرفی کنیم.

گفتنی است؛ جمشید مظاهری سیچانی تخلص به سروشیار، استاد ادبیات دانشگاه اصفهان، اصفهان‌شناس، مورخ و نسخه‌شناس بود که در سال ۱۳۲۱ در اصفهان متولد شد، او که از سال ۱۳۵۳ در دانشگاه اصفهان تدریس می‌کرد در سال ۱۳۷۹ با پذیرش کتابش تاریخ اصفهان به‌عنوان رساله دکتری، به مرتبه استادیاری ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶ بازنشسته شد. او روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ بر اثر بیماری قلب و کلیه در بیمارستان دکتر چمران اصفهان درگذشت.

کد خبر 535785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.