جمع‌آوری ۵۰۰ تن ضایعات گیاهان و نخاله ساختمانی از معابر شهری

معاون خدمات شهری شهردار بندرآستارا گفت: شهرداری در یک ماه اخیر حدود ۵۰۰ تن ضایعات گیاهان و نخاله ساختمانی را از مقابل درب منازل و معابر شهری جمع‌آوری کرده است.

شایان ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک از مشکلاتی که نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا همواره با آن مواجه هستند، هرس گیاهان و درختان حیاط خانه توسط شهروندان و رهاسازی شاخ و برگ آنها در معابر اصلی است.

وی با بیان اینکه شهرداری آستارا در یک ماه اخیر حدود ۵۰۰ تن ضایعات گیاهان و نخاله‌های ساختمانی را از مقابل درب منازل و معابر شهری جمع‌آوری کرده است، افزود: رهاسازی شاخ و برگ گیاهان و نخاله‌های ساختمانی در معابر، باعث مسدود شدن مسیر آبروها و کانال‌های جمع‌آوری و هدایت آب سطحی می‌شود؛ از این رو انتظار می‌رود شهروندان به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر شهری از انجام این کار خودداری کنند.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا با تاکید بر اینکه رهاسازی ضایعات گیاهان در معابر اصلی کار نیروهای خدمات شهری را مضاعف کرده است، تصریح کرد: شهروندان قبل از هرس درختان باید هماهنگی‌های لازم را با شهرداری انجام دهند و یا خودشان ضایعات حیاط خانه را به محل دفن‌گاه زباله حمل کنند.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز با کمترین بارندگی، برگ‌های درختان به داخل کانال‌ها و جوی‌های آب می‌ریزد و این برگ‌ها، باعث مسدود شدن مسیر آبروها می‌شود، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در آستارا حدود ۲۷ میلی‌متر باران باریده و بعضی از معابر این شهر دچار آب‌گرفتگی شده بود که با تلاش نیروی خدمات شهری، کانال‌ها و جوی‌ها لایروبی و مسیر جریان آب بازگشایی شده و آب‌گرفتگی این مناطق رفع شده است.

ناصری خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه هفته‌جاری با هشدار سطح نارنجی بارندگی و وزش باد، توسط اداره کل هواشناسی استان گیلان، ۸۰ نیروی خدمات شهری آستارا در سه شیفت در حال آماده‌باش برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی و خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 535779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.