ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

پیش‌بینی می‌شود روند نزولی بیت کوین تا محدوده ۵۰ تا ۵۵ هزار واحد ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۶۰ هزار و ۴۹۳ دلار
  • اتریوم چهار هزار و ۲۹۸ دلار
  • کاردانو یک دلار و ۹۴ سنت
  • بایننس کوین ۶۰۵ دلار و ۶۹ سنت
  • دوج کوین ۲۴ سنت
  • ریپل یک دلار و ۱۲ سنت
  • پولکادات ۴۲ دلار و ۱۳ سنت
  • سولنا ۲۴۰ دلار و ۳۹ سنت
  • ترا ۴۵ دلار و ۳۳ سنت
  • شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۵۱ دلار
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

پیش بینی شروع روند نزولی تا محدوده ۵۰ تا ۵۵ هزار واحد را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

اخبار مهم

بایدن تعاریف کارگزار رمز ارزها را به خزانه داری ایالات متحده می‌سپارد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، قانون سرمایه گذاری در زیرساخت و مشاغل را امضا کرد که در آن تعاریف بحث برانگیز مالیات رمزنگاری اکنون در دست وزارت خزانه داری است.

وی در کنار رهبری کنگره در چمنزار کاخ سفید در مراسمی که به عنوان یک نمایش حمایتی دو حزبی از قانون جدید و “مزایای تاریخی که توافق زیرساخت دو حزب برای خانواده‌های آمریکایی به ارمغان خواهد آورد” تبلیغ شده بود، ظاهر شد.

پس از امضای قرارداد، بایدن از “دموکرات‌ها، جمهوری خواهان، ترقی خواهان و میانه روها” در میان رهبری کنگره تشکر کرد و گفت: “امروز، بالاخره در حال انجام این کار هستیم. آمریکا دوباره در حال حرکت است.”

ترقی خواهان در مجلس رأی‌گیری در مورد لایحه زیرساخت را که از حمایت دو حزبی برخوردار بود، متوقف کرده بودند، به این امید که تصویب آن را به قانون Build Back Better که با آینده متزلزل‌تری مواجه است، مرتبط کنند. یک روز انتخابات سخت برای دموکرات‌ها در تعدادی از مناطق کلیدی فرمانداری در اوایل ماه نوامبر(اواسط آبان) این برنامه‌ها را به هم ریخت و دولت را برای تصویب این لایحه تحت فشار قرار داد.

به عنوان بخشی از قوانین افزایش درآمد، این زیرساخت شامل تعاریف جدیدی برای «کارگزار» در میان شرکت‌کنندگان شبکه ارزهای دیجیتال است. هدف این تعاریف گسترش یافته افزایش شفافیت برای IRS بود، اما در نهایت این خطر را به همراه داشت که بازیگران شبکه مانند اپراتورهای نود را مجبور به گزارش اطلاعات شناسایی کردن تراکنش‌های رمزنگاری کنند که راهی برای جمع‌آوری آن ندارند.

این لایحه قوانین سختگیرانه‌تری را در مورد مشاغلی که ارزهای دیجیتال را مدیریت می‌کنند اعمال می‌کند و الزامات گزارش دهی برای کارگزاران را گسترش می‌دهد. این لایحه این الزام را به وجود می‌آورد که در آینده، تراکنش‌های دارایی دیجیتال به ارزش بیش از ۱۰ هزار دلار به IRS گزارش شود.

این موضوع به کانون نبردی خبرساز در سنا تبدیل شد، جایی که این لایحه روندی مختصر داشت که زمان کمی برای اصلاحات باقی می‌گذاشت. اصلاحیه‌ای که به دنبال نرم‌تر کردن تعاریف بود، در نهایت به‌جای رأی اکثریت، با آستانه موافقت اکثریت مواجه شد، به این معنی که یک سناتور، ریچارد شلبی، توانست از ورود آن به لایحه جلوگیری کند.

در حالی که آن نبرد منجر به افزایش قابل توجه اهمیت ارزهای دیجیتال در Capitol Hill شد، زبان پایان باز هرگز تغییر نکرد. با این حال، این تعاریف از کارگزار با روند قوانین در داخل خزانه داری مواجه خواهد شد. وزارت خزانه داری در آن زمان زبان نرم اصلاحیه را تأیید کرد و گفت که به دنبال این نیست که اپراتورهای نود و ماینرها را به عنوان کارگزار گزارش دهند، اما قوانین تعیین شده در این مرحله ممکن است از طرف خود تنظیم کننده تغییر کند. با این حال، قرار است زمانی برای پاسخ عمومی به قوانین آینده نیز وجود داشته باشد. طبق برآورد خود خزانه داری، انتظار نمی‌رفت که اقدامات گزارش ارز دیجیتال خیلی درآمدزا باشد، بنابراین بعید است که در اولویت اصلی قرار بگیرد. در کنار این خبر، سناتورها ران وایدن و سینتیا لومیس قوانین جدیدی را معرفی کردند که به نظر می‌رسد این تعاریف را در خود قانون محدود کند، که بازتاب دهنده زبان ناقص اصلی است.

ایلان ماسک برای انتقاد از تورم ایالات متحده، با خالق دوج کوین متحد می‌شود

ایلان ماسک (Elon Musk) و خالق میم کوین دوج، بیلی مارکوس (Billy Markus)، که در توئیتر با نام شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) نیز شناخته می‌شود، نظرات خود را در مورد نرخ تورم ایالات متحده بیان کردند که از ابتدای سال به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

پیش از این، ایلان ماسک یک توئیت منتشر کرده بود که می‌گفت به دلیل تورم، “۴۲۰ به وسیله ۶۹ افزایش یافته است (اشاره به سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیون دلاری بر روی صرافی FTX توسط ۶۹ سرمایه گذار مطرح)”، که حمایت زیادی از جامعه خود دریافت کرد. این پست توسط حساب Blockworks نیز مورد توجه قرار گرفت که قدرت خرید مردم با ۱۰۰ دلار را در طول زمان نشان می‌داد.

بر اساس توئیت آنها، دلار ۹۱ درصد از قدرت خرید خود را در ۷۰ سال گذشته از دست داده است. این پست با اشاره به تأثیر تورم بر ثروت شهروندان سطح متوسطی که ممکن است تا ۵۰ درصد از درآمد خود را به خاطر مالیات از دست بدهند، حمایت ایلان ماسک را به همراه داشت، که تورم را «قهقرایی‌ترین مالیات ممکن» نامیده بود.

توسعه‌دهنده دوج کوین نیز به ماسک پیوست و در توئیت طنز خود اضافه کرد که رسانه‌های جریان اصلی در ایالات متحده تلاش می‌کنند تا تأثیر واقعی تورم بر اقتصاد این کشور را با گفتن اینکه به نوعی «خوب است» مخفی کنند. این دو پست با بیان اینکه که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با غیرمتمرکز شدن، کاهش تورم یا انتشار با عرضه محدود، مشکل تورم را “رفع” می‌کنند، توجه تعداد زیادی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرد. پیش از این، وزارت خزانه داری ایالات متحده اعداد تورمی ناخوشایندی را برای ماه اکتبر (مهر) با افزایش ۰.۸ درصدی قیمت مصرف کننده گزارش کرده بود. نرخ تورم سالانه نیز تقریباً به حداکثر خود از دهه ۱۹۹۰ یعنی ۶.۲۹ درصد افزایش یافت.

از هر ۱۰ فرد ثروتمند کره جنوبی، ۷ نفر در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نمی‌کنند

یک نظرسنجی در کره جنوبی نشان داد که اکثر سرمایه گذاران ثروتمند آن به دلیل نگرانی از ضرر و زیان، تمایلی به سرمایه گذاری در دارایی‌های مجازی ندارند.

گزارش گروه مالی KB از ۴۰۰ شهروند کره جنوبی با بیش از ۱ میلیارد وون کره یا حدود ۸۴۷ هزار و ۸۱۶ دلار آمریکا در دارایی‌های مالی مورد بررسی قرار گرفت. از ۴۰۰ شرکت‌کننده، ۷۰ درصد به گنجاندن دارایی‌های کریپتو در پرتفوی خود «نه» پاسخ دادند. تنها ۳.۳ درصد گفته‌اند که مایل به سرمایه گذاری در دارایی‌های مجازی هستند، در حالی که ۲۶.۸ درصد باقی مانده گفته‌اند که تصمیمات آنها به شرایط بستگی دارد.

عدم تمایل اکثریت مردم به پذیرش سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال عمدتاً به دلیل خطر بیشتر زیان‌های سرمایه‌گذاری و به دنبال آن بی‌اعتمادی به صرافی‌های ارزهای دیجیتال، نداشتن دانش کافی از ارزهای دیجیتال و نوسانات بالا در ارزش است. به نظر می‌رسد نتایج نظرسنجی با محبوبیت سرمایه گذاری‌های رمز ارزی در داخل و خارج از کره جنوبی مخالف است. یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی، لی جائه میونگ (Lee Jae-myung)، بخشی از مبارزات انتخاباتی خود را در مورد نیازهای سرمایه گذاران رمز ارز در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی خود از جمله تأخیر پیشنهادی در اخذ مالیات بر دارایی‌های مجازی طراحی کرد. در آسیای جنوب شرقی، سرمایه گذاری در شرکت‌های رمز ارزی در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ (زمستان ۱۳۹۹ و بهار و تابستان ۱۴۰۰) نسبت به کل سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) رشد ۴۰۰ درصدی داشته است.

لایت کوین ( LTC) در هر جایی که VISA باشد پذیرفته می‌شود

لایت کوین اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در هر جایی که VISA پذیرفته شده است، پرداخت‌های بدون مرز انجام دهند. علاوه بر این، پروژه نرم افزارهای رمزنگاری شده و منبع باز همتا به همتا را در توئیتر خود به اشتراک گذاشته است که Litecoin، چهاردهمین رمز ارز از نظر ارزش بازار، در هر جایی که VISA پذیرش شود، پذیرفته می‌شود.

علاوه بر این، بنیاد لایت کوین در ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) توئیت کرد و گفت: “Litecoin در هر جایی که VISA باشد پذیرفته می‌شود. کارت Litecoin در زمان خرید، LTC را تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید کارت را به Litewallet_App وصل کنید.” به عنوان یک نمونه، این سکه دیجیتال جایگاه خود را در امور مالی مصرف کننده به دست آورده است، زیرا استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های روزانه آسان‌تر شده است.

لایت‌کوین از زمان تأسیس خود، استقبال و استفاده زیادی در بین کاربران و بازرگانان داشته است و برای مدت طولانی در میان ده ارز دیجیتال برتر، از نظر ارزش بازار قرار داشت. اکنون که این آلت کوین در هر جایی که VISA باشد پذیرفته می‌شود، کاربران می‌توانند از LTC برای پرداخت هر سرویس یا محصولی که با کارت VISA قابل پرداخت است، استفاده کنند. این شامل خرید آنلاین، خرده فروشی، خدمات دیجیتال، رستوران‌ها و موارد دیگر می‌شود. علاوه بر این، طبق وب‌سایت این شرکت، کارت نقدی VISA که لایت‌کوین را صادر کرده است، رمز ارز را در لحظه به دلار آمریکا تبدیل می‌کند. همچنین، این شرکت اضافه کرد که برای استفاده از کارت ویزا کارمزد تراکنش یا کارمزد اضافی دریافت نمی‌شود، بلکه فقط هزینه ماهانه پنج دلار است.

نقشه بازار رمز ارزها

ریزش ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

کد خبر 535775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.