لایروبی ۳۰۰ هزار متر کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از لایروبی بیش از ۳۰۰ هزار متر طول از کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در این کلانشهر خبر داد.

سید محسن رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لایروبی کانال‌های روباز و سرپوشیده جمع‌آوری آب‌های سطحی در کلانشهر مشهد، یکی از اقداماتی است که همواره به صورت مداوم در طول سال انجام و اهمیت آن در فصول پر بارش دو چندان می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مجموع ۳۰۰ هزار متر طول کانال‌های لایروبی شده است، افزود: در این مدت بیش از ۱۶۲ هزار متر طول از کانال‌ها به صورت کاملاً مکانیزه لایروبی شده و بیشترین میزان لایروبی به ترتیب در مناطق ۹، سه و چهار صورت گرفته است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: عملیات لایروبی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی با توجه به فصل بارش‌ها در پاییز و زمستان، و بارش‌های پیش‌رو به صورت مداوم تا پایان سال ادامه خواهد داشت و به صورت میانگین روزانه بیش از یک‌هزار متر طول از این کانال‌ها لایروبی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین علل مسدود شدن کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهر، تخلیه و رهاسازی زباله و احداث پل‌های سواره‌روی غیرمجاز در برخی از نقاط شهر است. از همه شهروندان تقاضا می‌شود در این موضوع همکاری لازم را با خادمان خود در مدیریت شهری داشته باشند تا شاهد کاهش موارد مسدود شدن کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهر باشیم.

کد خبر 535724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.