توزیع انسولین به اندازه نیاز انجام می‌شود/پاسخگویی روزانه داروخانه هلال‌احمر به ۷۰۰ نفر

معاون توانبخشی هلال‌احمر استان اصفهان گفت: داروخانه هلال‌احمر روزانه به ۷۰۰ نسخه داروی لازم را ارائه می‌دهد و توزیع انسولین به علت تحریم‌ها با محدودیت مواجه بود اما در حال حاضر بضاعت انسولین به گونه‌ای است که توزیع انسولین به افراد دیابتی به اندازه نیاز انجام می‌شود.

امیر جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های حوزه توانبخشی هلال‌احمر، اظهار کرد: حوزه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی در سه بخش فوریت‌های دارویی، توانبخشی و بهداشت و درمان اضطراری فعالیت دارد. حوزه توانبخشی در دو شاخه فیزیکی و مکانیکی فعالیت دارد. حوزه توانبخشی با سابقه بالای ۵۰ سال، در بخش فیزیکی شامل گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی و کاردرمانی و در بخش مکانیکی شامل پروتز و اروتز خدمت‌رسانی می‌کند.

مراکز توانبخشی هلال‌احمر استان به ۱۰ مرکز می‌رسد

وی با اشاره به فعالیت مراکز توانبخشی در دست تجهیز هلال‌احمر، افزود: هفت مرکز توانبخشی هلال‌احمر در سطح استان اصفهان دایر است و سه مرکز به صورت جامع، تمام خدمات توانبخشی را ارائه می‌دهند. سه مرکز آماده بهره‌برداری در مرحله تجهیز است و در صورت تکمیل شدن، مراکز توانبخشی از هفت به ۱۰ مرکز خواهد رسید.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: صدور کارت‌های بین‌المللی واکسیناسیون برای سفر افراد به کشورهای خارجی توسط حوزه بهداشت و درمان اضطراری انجام می‌گیرد. همچنین هنگامی که بخش بهداشت و درمان یک منطقه دچار آسیب می‌شود، حوزه درمان اضطراری به واسطه سامانه‌های درمان اضطراری در سه بخش وارد عمل شده و متخصصان داوطلب ارائه خدمت می‌کنند.

سبد داروی داروخانه هلال‌احمر تکمیل است

وی در خصوص تعداد پاسخگویی روزانه داروخانه هلال‌احمر استان اصفهان، تصریح کرد: در بخش فوریت‌های دارویی، استان اصفهان دارای یک داروخانه هلال‌احمر در پل خواجو است که می‌تواند پاسخگوی استان‌های همجوار نیز باشد. میانگین پاسخگویی روزانه داروخانه هلال‌احمر استان در سال گذشته، ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بوده که در سال جاری به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر رسیده است؛ این تعداد فارغ از کسانی است که به داروخانه هلال‌احمر مراجعه می‌کنند و علت‌های مختلف مانند مخدوش بودن نسخه، موجود نبودن دارو و سایر موارد باعث عدم پاسخگویی به آن‌ها می‌شود.

جلالیان افزود: در حال حاضر مشکل خاصی برای تأمین دارو وجود ندارد و سعی بر کامل نگه داشتن سبد دارویی استان است تا به خوبی پاسخگوی مراجعین باشیم. همچنین وضعیت داروهای کرونا در داروخانه هلال‌احمر مساعد است و از ابتدای شروع کرونا تا به حال در تأمین داروهای کرونا مشکلی وجود نداشته است همچنین داروخانه هلال‌احمر استان اصفهان آماده پاسخگویی به بیماران خاص از جمله ام اس، سرطان، دیابت، بیماران قلبی، بیماران کلیوی و … است.

بیماران دیابتی مطابق پرونده خود انسولین دریافت می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: در تهیه انسولین‌های قلمی بیماران دیابتی مشکل خاصی وجود ندارد. در محدوده‌ای از زمان، توزیع انسولین به علت تحریم‌ها با محدودیت مواجه بوده و به دستور سازمان غذا و دارو، برای پاسخ به نیاز تمام افراد دیابتی تعداد کمتری انسولین توزیع می‌شد؛ در حال حاضر بضاعت انسولین به گونه‌ای است که توزیع انسولین به افراد دیابتی به اندازه نیاز انجام می‌شود و بیماران دیابتی مطابق پرونده خود در معاونت غذا و دارو انسولین خود را دریافت می‌کنند.

کد خبر 535637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.