سالک: مردم اصفهان جلوی سقوط خوزستان را گرفتند

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جنگ تحمیلی، مردم اصفهان بودند که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و نگذاشتند خوزستان سقوط کند، اما متأسفانه مردم این استان امروز موانع متعددی را برای انتقال آب به اصفهان ایجاد کرده اند.

احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حماسه ۲۵ آبان‌ماه مردم اصفهان که حماسه ایثار و شهادت نام گرفته، اظهار کرد: مردم اصفهان پیش از انقلاب اسلامی نیز از پیشتازان مبارزه با رژیم شاهنشاهی بودند و بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی، مردم اصفهان بودند که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و نگذاشتند خوزستان سقوط کند، اما متأسفانه مردم این استان امروز موانع متعددی را برای انتقال آب به اصفهان ایجاد کرده اند.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از عملیات محرم بیش از ۳۷۰ شهید در یک روز تشیع شدند؛ تعدادی از خانواده‌های شهدا در جریان این عملیات بیش از دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

سالک ادامه داد: در روز ۲۵ آبان ماه، آیت الله سید اسماعیل هاشمی بر پیکر ۳۷۰ شهید گلگون کفن عملیات محرم، نماز خواندند و سپس پیکر شهدا از میدان امام خمینی (ره) روی دست مردم تشییع شد؛ بعد از ظهر ۲۵ آبان سال ۶۱ چندین کاروان اعزامی از اصفهان راهی خط مقدم جبهه شدند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در راستای حماسه مردم اصفهان فرمودند که کجای دنیای را سراغ دارید جز اصفهان که در یک روز ۳۷۰ شهید تشیع کنند و در همان روز اعزام به جبهه داشته باشند. امیدواریم مسئولان در پرتوی شهدا به مردم خدمت کنند

کد خبر 535629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.