وام تحصیلی دانشجویان متاهل دو برابر شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش دو برابری مبلغ وام تحصیلی دانشجویان متاهل خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که درخواست دانشجویان برای وام بدون پاسخ نماند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان، مسعود گنجی در نشستِ برنامه‌ریزی و هماهنگیِ از سرگیریِ آموزش حضوری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبالغ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد رشد داشته است و از طرفی وام تحصیلی برای دانشجویان متأهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می‌شوند می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره‌ی خوابگاه اقدام نموده و در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وی با بیان اینکه وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، افزود: این وام می‌تواند در تأمین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهرها به ۲۶ میلیون و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

گنجی تاکید کرد: ثبت نام وام دانشجویان از تاریخ ۱۲ آبان ماه آغاز شده و تا اول دی ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و تاکنون ۶۰ هزار دانشجو نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده‌اند و برآورد می‌کنیم که ۱۵۰ هزار نفر متقاضی استفاده از وام‌های صندوق رفاه خواهند بود.

وی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان در سه بخش اعطای وام و تسهیلات، ارتقای خوابگاه‌ها و ارتقای آشپزخانه و سالن‌های غذاخوری فعالیت دارد، تصریح کرد: دانشگاه‌هایی که مشکل ارتقای خوابگاه و یا سالن غذاخوری دارند اگر تاکنون اقدامی نکرده‌اند می‌توانند تقاضاهایشان را ارسال کنند تا بر اساس بودجه‌ای که در اختیار صندوق است مساعدت لازم انجام و مشکلات آنان مرتفع شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: از بابت یارانه غذای دانشجویان، اعتباری در اختیار صندوق نمی‌باشد، لیکن دانشگاه‌ها از سازمان برنامه و بودجه اعتباری را با عنوان یارانه‌ی غذا دریافت می‌کنند و نباید کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه داشته باشند. تلاش می‌کنیم که درخواست دانشجویان برای وام بدون پاسخ نماند.

گنجی ادامه داد: تصمیمی برای الویت بندی وام دانشجویی نداریم و تلاش می‌کنیم با دریافت منابع مالی، هیچ درخواست وام دانشجویی بدون پاسخ نماند. ثبت نام وام دانشجویی از ۴ آبان آغاز شد و تا یکم دی ماه ادامه دارد و اسامی دانشجویانی که وام دانشجویی درخواست کرده‌اند به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ارسال می‌شود و دانشجویان وام را دریافت می‌کنند.

وی افزود: مبلغ تمامی وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ازدواج دانشجویی، وام دانشجویان متأهل دو برابر افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص نرخ تغذیه دانشجویی نیز گفت: دانشجویان در سال تحصیلی جدید فقط ۱۰ درصد مبلغ تمام شده غذا را پرداخت می‌کنند.

کد خبر 535603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.