اجرای طرح منع تردد افراد فاقد سمت قانونی به مراجع قضائی

رییس دادگستری کاشان از اجرای طرح منع تردد افراد فاقد سمت قانونی به مراجع قضائی، از تاریخ ۲۹ آبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن تاج افروز امروز _دوشنبه ۲۴ آبان ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن درخواست از اهالی رسانه جهت اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص اجرای طرح منع تردد افراد فاقد سمت قانونی به مراجع قضائی، اظهار کرد: این طرح از تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود و از اصحاب رسانه درخواست می‌شود در این خصوص فرهنگ سازی عمومی کرده و دستگاه قضائی را یاری کنند.

وی با اشاره به تردد افراد غیر مرتبط در پرونده‌های قضائی و دخالت‌های بی مورد آنها در روند رسیدگی به این پرونده‌ها خصوصاً در عدم صلح و سازش میان طرفین دعوا، افزود: از تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۰ از ورود افرادی که سمت قانونی در دعاوی قضائی نداشته باشند به مراجع و نهادهای قضائی شهرستان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رئیس دادگستری کاشان خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها و بازدیدهایی که به صورت حضوری در مراجع قضائی شهرستان داشته است از ۵۰ نفری که مراجعه و حضور پیدا می‌کنند، ۳۰ نفرشان هیچ سمت قانونی در پرونده‌ها نداشته و همین افراد گاهاً باعث اخلال در جریان قضائی و روند صلح و سازش در دعاوی می‌شوند که طبق دستور ریاست قوه قضائیه از ورود آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

تاج افروز تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن احترام به این قانون از تاریخ فوق‌الذکر از ترددهای غیر ضروری به این نهادها خودداری کنند.

وی رسانه را بازوی قدرتمندی جهت پیشگیری از جرم دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند با القا امنیت و آرامش به جامعه در جهت مرتفع شدن مشکلات منطقه مؤثر عمل کنند و رسانه با فرهنگ سازی و اغنا گری مردم نقش مهمی در کاهش تعداد پرونده‌های قضائی دارد و پیشگیری از جرم را در جامعه ترویج می‌کند.

رئیس دادگستری کاشان با اشاره به نبود فرهنگ صلح و سازش در این شهرستان، گفت: وجود دو برابری پرونده‌های قضائی را زیبنده شهرستان مذهبی نیست که اولین عامل این افزایش دخالت اطرافیان، عدم تحقیقات در مورد ازدواج، فضای مجازی و فحاشی است که با فرهنگ سازی درست جامعه منجر به پیشگیری از جرم می‌شود.

تاج افروز ادامه داد: از رسانه درخواست می‌شود تا با آسیب شناسی جرم در منطقه در صدد رفع آن فرهنگ سازی کرده و از اقدامات محرمانه مجرم پیشگیری کنند.

کد خبر 535580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.