برنامه استرالیا برای حفاظت از فناوری‌های حیاتی در برابر هک

وزارت کشور دولت استرالیا مجموعه اصولی را منتشر کرده که حاوی خط مشی‌هایی برای سازمان‌های مختلف برای حفاظت از فناوری‌های حیاتی در برابر حملات سایبری است.

به گزارش ایمنا، کارن اندروز وزیر کشور استرالیا با اعلام این خبر اظهار کرد: این اصول زنجیره تأمین فناوری بحرانی نام دارد و به سازمان‌ها و مشتریان اعتماد به نفس کافی برای تخصیص منابع بیشتر برای حفاظت از فناوری‌های حیاتی خواهد داد. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی، بلاک چین و خودکارسازی فرایندهای الگوریتمی اشاره کرد.

به گفته وزیر کشور استرالیا تنظیم این اصول در شرایطی رخ می‌دهد که دامنه گسترده‌ای از بازیگران خرابکار سایبری فعال شده‌اند و انسان‌ها به فناوری‌هایی متکی شده‌اند که قادر به هک بوده و از طریق آنها باج‌گیری و خرابکاری می‌شود.

وی افزوده است که طراحی این اصول با همکاری صنعت، سازمان‌های غیردولتی، دولتی و فعالان اجتماعی صورت گرفته است. اصول یادشده مواردی همچون شناسایی موارد نیازمند محافظت، ضرورت و چگونگی حفاظت، معرفی انواع خطرات امنیتی، افزودن ملاحظات امنیتی به تمامی فرایندهای سازمانی و افزایش آگاهی و ارتقای امنیت زنجیره‌های تأمین را دربرمی گیرد.

وزارت کشور استرالیا اظهار امیدواری کرده که از این طریق سازمان‌هایی که منابع کافی در اختیار ندارند تا بتوانند برای ارتقای امنیت سایبری اقدام کنند. این وزارتخانه هشدار داد توجه به این اصول مهم است زیرا فقدان تدابیر امنیتی می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر جامعه و منافع ملی استرالیا داشته باشد.

اندروز افزود: در کنار قوانین مهمی که در حال حاضر در مجلس سنا برای حمایت و کمک به صنایع حیاتی در مقابله با حملات سایبری ارائه شده، پذیرش گسترده این اصول جدید امنیت و رفاه استرالیا را برای سال‌های آینده حفظ خواهد کرد.

منبع: مهر
کد خبر 535576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.