۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
گلپایگان فرهنگسرا ندارد

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گلپایگان با اشاره به نبود فرهنگسرا در گلپایگان، گفت: کتابداران خط مقدم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حمیدرضا افتخاری امروز- دوشنبه ۲۴ آبان- در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و تقدیر از برترین فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه زندگی شخصیت‌های بزرگی در کشور از جمله آیت الله علامه طباطبایی و مرعشی نجفی و ابوریحان بیرونی با کتاب و کتابخوانی عجین بوده است، اظهار کرد: کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم به عنوان گنجینه‌های کتاب خطی جهان اسلام است.

وی افزود: پژوهشگران کشورمان با رجوع به کتاب‌های علامه طباطبایی می‌توانند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گلپایگان تأکید کرد: دنیا امروز عصر ارتباطات است لذا کتاب و گسترش مطالعه موجب رشد و بالندگی افکار عمومی جامعه می‌شود.

افتخاری ادامه داد: تخصیص سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها نشان دهنده اهمیت کتابخوانی در جامعه است.

وی با تأکید بر افزایش فضای کتابخوانی در شهر و روستا، خاطرنشان کرد: کتابداران خط مقدم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند، ضرورت دارد در کنار رسالت کتابداری به فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌ها بپردازد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گلپایگان با اشاره به نبود فرهنگسرا در این شهرستان، تصریح کرد: با توجه به جمعیت گلپایگان می‌طلبد شورای شهر نسبت به احداث فرهنگسرا اقدام کند.

فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان ۵ هزار و ۵۵۰ متر است

در ادامه علیرضا احمدی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه اکنون فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان ۵ هزار و ۵۵۰ متر است، اظهار کرد: ۴۲ مورد نشست کتابخوان‌ها، ۳۱ مورد مسابقات فرهنگی، ۷۷ مورد قصه گویی، ۲۴ مورد نمایشگاه کتاب، ۱۳ مورد نمایشنامه خوانی، ۹ مورد امور خلاقانه فرهنگی از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال جاری است.

وی افزود: در هشت ماه امسال توسط خیرین کتاب، ۸ هزار و ۹۲۷ عنوان کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اهدا و گلپایگان در این زمینه رتبه برتر استانی را کسب کرد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان گفت: بسیاری از خانواده‌ها در منزل خود کتاب بلااستفاده دارند و کسانی هستند که توان خرید کتاب برای فرزندانشان ندارند لذا با اهدای کتاب در کمک فرهنگی و درسی به همنوعان خود سهیم باشند.

کد خبر 535557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.