۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
من یار مهربانم، ماسک می زنم

نمایشگاه نقاشی‌های کودکان و نوجوانان با عنوان «من یار مهربانم، ماسک می زنم» در عمارت هنرمند برگزار می‌شود.

فهمیه افشاری به خبرنگار ایمنا گفت: این نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و در آن تعداد ۳۰ اثر از ۲۰ کودک و نوجوان چهار تا پانزده سال ارائه شده که از شهرهای تهران، همدان، کرمانشاه، ملایر، تویسرکان و اصفهان در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

این هنرمند که کودکان و هنرجویان شرکت کرده در نمایشگاه «من یار مهربانم، ماسک می زنم» از هنرآموختگان وی هستند، اضافه کرد: من کودکان و نوجوانانی را که در این نمایشگاه شرکت کرده اند به صورت حضوری و یا مجازی آموزش داده ام و باتوجه به اینکه همواره تلاش می‌کنم در آموزش نقاشی به گروه سنی کودک و نوجوان به لحاظ موضوعی اقدام کنم و ازسوی دیگر بسیاری از این کودکان در سنین پایین بسر می‌برند و حتی کتاب را به لحاظ فیزیکی نمی‌شناسند به همین دلیل ابتدا ذهنیت آنها را با کتاب آشنا می‌کنم، به این معنا که به بچه‌ها نشان می‌دهم که کتاب شیئی مستطیل شکل است و آنها را با نمونه‌ها آشنا می‌کنم، همچنین به لحاظ معنوی برای آنها تشریح می‌کنم که کتاب چیست و از خواندن آن چه احساسی به انسان منتقل می‌شود. این شیوه آموزش با استقبال بسیارزیاد خانواده‌ها مواجه شده است چراکه می بیننند کودکان و نوجوانان به صورت موضوعی و هدفمند نقاشی می‌کنند.

وی بابیان اینکه نمایشگاه نقاشی «من یار مهربانم، ماسک می زنم» با موضوع کتاب و و کتابخوانی و همچنین ضرورت توجه به استفاده از ماسک در دوران کرونا برگزار می‌شود، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان برای خلق آثار خود از تکنیک‌های مدادرنگی، اکریلیک، سیاق قلم، آبرنگ و گواش استفاده کرده اند و در هر نمایشگاهی از مواد و متریالی استفاده می‌کنند که من به صورت شخصی برای آنها تهیه می‌کنم و این اقدام نیز یکی دیگر از دلایلی است که در شرایط سخت اقتصادی می‌تواند کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر نقاشی را حمایت کند.

فهیمه افشاری متولد ۱۳۶۳ در شهرستان کنگاور و دانش آموخته رشته نقاشی ایرانی از دانشگاه نقش جهان اصفهان است. سبک نقاشی تشعیر مدرن در حوزه نقاشی ایرانی و همچنین سبک رئالیسم با الهام از هنر عکاسی و با تاثیرپذیری از هایپر رئال ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام او به ثبت رسیده است.

گفتن است، نمایشگاه نقاشی «من یار مهربانم، ماسک می زنم» دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند تا ۲۸ آبان ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ به عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان واقع در میدان شهدا، خیابان ابن سینا، کوچه دوم مراجعه کنند.

کد خبر 535521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.