تیم‌های دیگر نمی توانند برایمان عرض اندام کنند/سه امتیاز دیدار با سوریه دور از دسترس نیست!

"تیم ملی فعلی در چند سال اخیر بهترین نسل تیم ملی است. در حال حاضر نتایج فعلی نشان می‌دهد تیم‌های دیگر در اندازه‌ای نیستند که برایمان عرض اندام کنند. قطعاً با توجه به موجودی که داریم چشم اندازمان باید این باشد که از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر و در دور برگشت مسابقات امروز و از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف سوریه می‌رود. ملی‌پوشان ایران که در دیدار رفت برابر سوریه و در ورزشگاه آزادی با یک گل حریف را شکست دادند و تلاش می‌کنند با تداوم پیروزی‌های خود صعودشان را به جام جهانی قطر که سال آینده و مصادف با همین روزها برگزار می‌شود مسجل کنند. این در حالی است که شاگردان اسکوچیچ در دیدار گذشته خود برابر لبنان نیز بردی دراماتیک را تجربه کردند و در لحظات پایانی توانستند در زمین حریف پیروز شوند. دیدار امروز تیم ایران با سوریه و همچنین عملکرد شاگردان دراگان اسکوچیچ بهانه‌ای شد تا با داوود سید عباسی بازیکن اسبق و مربی فعلی فوتبال کشورمان به گفت‌وگو بپردازیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا در خصوص دیدار تیم کشورمان برابر سوریه صحبت کنید. با اینکه راه صعود به جام جهانی هموار شده اما هنوز به پیروزی و کسب سه امتیاز نیاز داریم.

تیم ملی فعلی در چند سال اخیر بهترین نسل تیم ملی است. در حال حاضر نتایج فعلی نشان می‌دهد تیم‌های دیگر در اندازه‌ای نیستند که برایمان عرض اندام کنند. قطعاً با توجه به موجودی که داریم چشم‌اندازمان باید این باشد که از گروهمان در جام جهانی صعود کنیم. با یک حساب سر انگشتی در خصوص بازیکنان تیم ملی، متوجه می‌شویم که حتی یک تیم ملی خوب دیگر هم روی نیمکت داریم. این نسل از آن نسل‌هایی است که در فوتبال ایران کم داشته‌ایم. قطعاً این باعث خوشحالی است. برای بازی با سوریه نیز با توجه به پتانسیلی که داریم سه امتیاز دور از دسترس نیست و می‌توانیم با خیال راحت به بازی‌های بعدی فکر کنیم.

موضوع دعوت نشدن مهدی طارمی و حواشی پیرامون آن را چطور ارزیابی می‌کنید؟ فکر می‌کنید نمی‌شد ماجرا را بهتر مدیریت کرد؟

مهم‌ترین مورد مدیریت حواشی است. طارمی جز بهترین فورواردهای اروپاست. باید حمایت خوبی از او صورت بگیرد. اما از طرف دیگر اسکوچیچ نفر اول تیم ملی است. او سرمربی است و جایگاه مشخصی و خاصی دارد. در این بین مربی تیم وقتی فرصت کمی برای آشنا شدن با اخلاقیات بازیکنان دارد. این موضوع باید از طرف اسکوچیچ صورت می‌گرفت. به نظر می‌رسد خود اسکوچیچ می‌توانست با یک مدیریت خوب موضوع را حل و فصل کند. در واقع این امکان برای اسکوچیچ فراهم بود تا با رفتار صحیح پس از اتفاقات، قائله را ختم به خیر کند و ارتباطش با طارمی حتی بهتر از قبل می‌شد. اینکه سرمربی تیم ملی نسبت به مهاجم تیمش گارد گرفته، در یک دوره باطل قرار می‌گیرد و کاملاً اشتباه است. هنوز هم دیر نشده و باید اوضاع بهتر شود. همه بازی‌ها با نتیجه ایران لبنان به پایان نمی‌رسد. برای جام جهانی پیش رو نیاز زیادی به طارمی داریم و به نظر من باید شرایط را به نفع تیم ملی تغییر داد.

در دیدار با لبنان با یک مهاجم (سردار آزمون) وارد مسابقه شدیم. فکر نمی‌کنید دراگان اسکوچیچ باید با تعداد مهاجم بیشتری بازی می‌کرد؟

بله همین طور است. اما این را باید اضافه کنم که دیدار با لبنان یک بازی گنگ و سخت بود. شرایط خوبی بر مسابقه حکم‌فرما نبود، هرچند توپ و میدان در اختیار ملی‌پوشان ما قرار داشت. کیفیت زمین و شرایط آب و هوایی، این دیدار را تحت تأثیر قرار داده بود. اما من هم با شما هم عقیده هستم. کادر فنی می‌توانست تنوع بیشتری در خط حمله داشته باشد تا بتوانیم خیلی راحت تر گل بزنیم. نباید فراموش کنیم که مهاجم‌های بزرگی روی نیمکت داریم و هر کدام می‌توانند بار تیم را به دوش بکشند. اما به نظر می‌رسد بیشتر سعی داریم نتیجه‌گرا کار کنیم تا اینکه بازی خوبی را انجام دهیم.

در سیستم فعلی بازی اسکوچیچ، سامان قدوس به عنوان یک بازی ساز نمی‌تواند مؤثر عمل کند. فکر می‌کنید باید سیستم بازی ایران تغییر کند یا باید همان رویه نتیجه گرا بودن را در پیش بگیریم؟

من فکر می‌کنم در دیدار برابر سوریه هر دو مورد را می‌توانیم داشته باشیم. یعنی هم عملکرد خوبی را در مسابقه داشته باشیم و هم نتیجه مناسبی بگیریم. با توجه به موجودی فعلی تیم ملی به نظر می‌رسد امکان تغییر تاکتیک وجود دارد. در واقع امکان پذیر است که با این بازیکنانی که داریم شکل متفاوتی بگیریم. در نهایت اعتقاد دارم هر تیمی نشأت گرفته از شخصیت مربی آن است و باید ببینیم دراگان اسکوچیچ چه سبکی را می‌پسندد.

و اما صحبت پایانی.

همانطور که اشاره کردم تیم ملی حال حاضر یکی از بهترین نسل‌های تیم ملی است. انتظار می‌رود این نسل بتواند علاوه بر موفقیت در جام جهانی در جام ملت‌های آسیا نیز موفق ظاهر شود و بتواند طلسم ‌شکنی کند. امیدوارم شاهد حواشی کمتری در تیم ملی باشیم تا موفقیت‌های خوبی از این تیم ببینیم. چرا که در بهترین فرم بازیکن و تیم هستیم.

کد خبر 535445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.