خواب‌آلودگی راننده علت دو تصادف اخیر اتوبوس‌ها/شهروندان تخلفات را به پلیس راه گزارش دهند

رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: علت واژگونی اتوبوس در محوره آباده-شهرضا و حادثه برخورد اتوبوس با تریلر نفتکش در محور اصفهان-نائین در روزهای اخیر خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است. شهروندان تخلفات ناوگان عمومی را به پلیس راه استان گزارش دهند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص علت هر دو حادثه اتوبوس در اصفهان طی هفته اخیر، اظهار کرد: علت واژگونی اتوبوس در محوره آباده-شهرضا و حادثه برخورد اتوبوس با تریلر نفتکش در محور اصفهان-نائین خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

نظارت بر صلاحیت رانندگی رانندگان اتوبوس‌ها

وی در مورد نظارت بر صلاحیت رانندگی رانندگان اتوبوس‌ها، افزود: رانندگان زمانی که می‌خواهند دفترچه مدت کار و بازرسی سرعت را از پلیس راه دریافت کنند نظارت‌های لازم در زمان صدور انجام می‌شود حتی در زمانی که این رانندگان کارت هوشمند را دریافت می‌کنند تست‌های مرتبط با پزشکی و سایر موارد صورت می‌گیرد و بعد اجازه رانندگی به آنها داده می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تاکید کرد: در مورد کنترل در زمان رانندگی هم در پاسگاه‌های پلیس راه و از طریق سامانه نصب شده روی اتوبوس‌ها کنترل‌های لازم انجام می‌شود البته تیم‌های پلیس راه و افسر نگهبان پاسگاه‌های پلیس راه هم نظارت لازم را بر این ناوگان دارند.

زارع تصریح کرد: اگر راننده‌ای اتوبوسی خواب آلود باشد مردم می‌توانند به پلیس راه این مسئله را اطلاع دهند، در همین حادثه واژگونی که در محور شهرضا اتفاق افتاده بود یکی از مسافران اظهار کرد که ما متوجه خواب آلودگی راننده شدیم و چند بار هم این مسئله را تذکر دادیم که متأسفانه راننده بی‌توجهی کرد.

همشهریان تخلفات رانندگان را گزارش دهند

وی ادامه داد: دو کانال ارتباطی وجود دارد که همشهریان می‌توانند مشارکت اجتماعی داشته باشند و تخلفات را به پلیس راه استان گزارش دهند در مورد ناوگان عمومی مسافربری از طریق سامانه پیامکی ۱۱۰ و ۱۲۰ مسافران می‌توانند رفتار بد راننده یا رفتار خوب وی را گزارش دهند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: در پاسگاه‌های پلیس راه به گزارش همشهریان رسیدگی می‌شود و در مورد سایر تخلفات در سطح راه‌ها هم از طریق شماره تلفن ۱۱۰ همه افراد می‌توانند تخلفات را گزارش دهند تا به موقع رسیدگی صورت بگیرد.

کد خبر 535404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.