نماد شهدای زن دفاع مقدس در اصفهان ایجاد شود/ مدیریت شهری در تکمیل موزه دفاع مقدس همت کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: نیاز است که کمیسیون فرهنگی شورای شهر به تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس پرداخته و نمادی از شهدای زن دفاع مقدس نیز در شهر اصفهان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد رضایی امروز (یکشنبه) با حضور در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از شهردار اصفهان برای بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در هفته‌های اول مسئولیت خود همراهی شورای شهر به ویژه کمیسیون فرهنگی با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: آنچه مردم اصفهان در ۲۵ آبانماه ۶۱ انجام دادند باعث شد به نیکی نام ایثار و حماسه این مردم برای نامگذاری این روز انتخاب شود.

وی افزود: جای تأسف است که بعد از ۴۰ سال وقتی از بعضی مردم اصفهان درباره ۲۵ آبانماه سوال می‌پرسیم یا نمی‌دانند یا اطلاعات ناقصی درباره آن دارند و حتی تهاجم فرهنگی باعث شده اهمیت این روز را به ۲۵ آبان ۹۸ منتسب کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در این زمینه به شکلی باشد که جزئیات حماسه و ایثار مردم اصفهان آحاد شهروندان تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری ثبت روز ملی حماسه و ایثار مردم اصفهان، خاطرنشان کرد: ۲۵ آبانماه در تاریخ چند هزار ساله اصفهان مانند یک نگین می‌درخشد لذا باید در این روز شاهد کارهای ماندگار و عمیق باشیم.

رضایی افزود: ستاد گرامیداشت ۲۵ آبانماه باید در سطح شهر و استان تشکیل شود تا اقدامات به‌طور مستمر پیگیری شده و بتوان این واقعه را در مسیر گام دوم انقلاب تبیین کرد.

وی ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار، ثبت آثار دفاع مقدس در شئون مختلف زندگی و مقابله با نابودی و تحریف خون ایثارگران اسلام را رسالت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان دانست و گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس به دلیل مردمی شدن آن بود که این رویکرد در حفظ و نشر آثار و ارزش‌های آن نیز تکرار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید از سبک زندگی شهدا و دفاع مقدس الگو گرفته شود تا نسل‌های آینده از این گنجینه ارزشمند استفاده کنند اضافه کرد: برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس ۱۰۳ دستگاه همکاری داشتند و فعالیت کردند که جای تقدیر است.

وی با بیان اینکه اگر تمام کوچه‌های اصفهان را به نام شهدا نامگذاری کنیم کم نمی‌آید، ادامه داد: بسیاری از شهدای اصفهان به عنوان الگوی کشوری معرفی می‌شوند اما نمادی از آن‌ها در شهر دیده نمی‌شود که باید شهرداری در این زمینه اقدام کند.

رضایی خاطرنشان کرد: نیاز است که کمیسیون فرهنگی شورای شهر به تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس پرداخته و نمادی از شهدای زن دفاع مقدس نیز در شهر اصفهان ایجاد شود.

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس با بهترین سلیقه در انتخاب مکان ایجاد شد و همجوار با باغ غدیر است، مقبره پنج شهید گمنام و یک مسجد حسینیه نیز در این مکان واقع شده است که همه اینها را یک مجموعه می‌دانیم تا مردم شهیدپرور اصفهان در این محدوده احساس دویت نکنند بنابراین باید فضای سبز و نمادهایی که در باغ غدیر ایجاد می‌شود با موزه دفاع مقدس یکدست باشد.

رضایی گفت: باید به موزه دفاع مقدس به عنوان یک مرکز فرهنگی بزرگ نگاه شود؛ نگاهی که در یزد و قم شکل گرفته و بهره‌برداری خوبی از موزه دفاع مقدس شده است

وی افزود: موزه دفاع مقدس اصفهان ۸۵ درصد پیشرفت داشته و اگر مدیریت شهری همت کرده و کمک کند در این دوره مدیریتی به پایان می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: با بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس استان، اصفهان بعد از تهران تنها موزه دیجیتال دفاع مقدس را خواهد داشت و ۸۵ درصد دیجیتال بوده و محتوا براساس مخاطب و آسیب‌های فرهنگی روز ارائه شود؛ به همین دلیل است که زمان اجرای پروژه طولانی شده است.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم ۲۵ آبان ۱۴۰۱ شاهد افتتاح کامل این موزه باشیم.

کد خبر 535347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.