نهادهای شهری باید به تذکر شورا پاسخ دهند/ سازوکار تحقق این اختیار قانونی فراهم شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است با استناد به بندها و موادی که اختیار قانونی را برای شورا در مطالبه‌گری برای پاسخگوی از نهادهای شهری غیر از شهرداری تعریف کرده است، فرم‌های استاندارد آماده شود تا پاسخ تذکر اعضا به آن‌ها درخواست و اگر پاسخگو نبودند پیگیری لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز (یکشنبه) در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هنگامی که اعضای حاضر برای عضویت در شورا اقدام کردند، میثاقی برای خود تعریف کردند که طبق آن شورای شهر باشند نه شورای شهرداری و یکی از سازوکارهایی که در این خصوص در اختیار شورای شهر قرار دارد، مطالبه‌گری برای پاسخگوی از نهادهای شهری غیر از شهرداری است.

وی افزود: زمانی که عضو شورا به شهرداری تذکر می‌دهد، شهرداری باید خود را ملزم به پاسخگویی در خصوص این تذکر بداند اما وقتی قرار است از دستگاه‌های دیگر امور مردم را مطالبه کنیم، حدود و اختیارات شورا در مکاتبات وجود ندارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در جلسه پیشین برخی از این مطالبات را مطرح کردم مانند لزوم تشکیل ستاد توسعه گردشگری استان یا پاسخگویی اداره اوقاف درباره موقوفه میدان نقش جهان و توضیح درباره میراث فرهنگی که درحال نابودی است چون به عنوان عضو شورا باید این موضوعات را پیگیری کنیم.

وی تاکید کرد: لازم است با استناد به بندها و موادی که اختیار قانونی را برای شورا در این خصوص تعریف کرده است، فرم‌های استاندارد آماده شود تا پاسخ تذکر اعضا به دستگاه‌های دیگر درخواست و اگر پاسخگو نبودند پیگیری لازم انجام شود.

کد خبر 535332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.