صنعت هوانوردی مهم‌ترین موضوع مذاکرات ایران با ۱+۵ بود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از صنعت هوانوردی مهم‌ترین موضوع مذاکرات ایران با ۱+۵ یاد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی‌بخش، در مراسم تکریم سرپرست سابق سازمان و تودیع خود با بیان اینکه صنعت هوانوردی موضوع بسیار مهمی است، اظهار کرد: این صنعت به قدری مهم است که از ابتدای انقلاب اسلامی آماج و هدف حمله‌های تحریمی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مذاکرات پنج بعلاوه یک مهم‌ترین مسأله‌ای که مورد مذاکره قرار گرفت، صنعت هوانوردی بود. این صنعت در حساس‌ترین برهه‌های انقلاب اسلامی بازوی بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر این صنعت سرپاست مدیون زنان و مردانی است که در راه اعتلای صنعت از خودگذشتگی کرده‌اند.

محمدی بخش با بیان اینکه امروز ظرفیت‌های بی‌نظیری در صنعت هوانوردی کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این صنعت در حوزه‌هایی مانند فضا، صنعت موشکی، ساخت و پرتاب ماهواره، صنعت نانو، حوزه‌های دانش بنیان و … حرف‌هایی در تراز بین‌المللی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: چند سالی است که در احکام مقام معظم رهبری از مدیران به عنوان مدیر تراز انقلاب یاد می‌شود و در این سطح از مدیران توقع وجود دارد. مدیر تراز انقلاب باید به افق‌های بلند بیندیشد و به ناممکن فکر کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: باید با ارتقای سطح تخصصی و استفاده از ظرفیت نخبگان، جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان، پرچم جمهوری اسلامی ایران را در صنعت هوانوردی جهان به اهتزاز در آوریم.

محمدی بخش افزود: آنچه در فرمان هشت ماده‌ای وزیر راه و شهرسازی در حکم انتصاب بنده آمده است، نقشه راه اینجانب در صنعت هوانوردی خواهد بود.

کد خبر 535323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.