۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
قاتل سردرد و میگرن

میگرن یک بیماری شایع عصبی است که ممکن است بدون هشدار و به طور ناگهانی بروز کند یا عوامل محرک مشخصی مانند حذف یک وعده غذایی، قرار گرفتن در معرض دود یا تغییر سطح هورمون‌ها باعث ایجاد این بیماری شود.

به گزارش ایمنا، میگرن یک بیماری شایع عصبی است که باعث درد شدید سر می‌شود و ممکن است چندین ساعت تا چندین روز ادامه یابد. میگرن معمولا شامل سردردی همراه با حالت تهوع است.

استفراغ، حساسیت به نور، بو یا صدا، سرگیجه، اختلالات بینایی ، از جمله نشانه‌های بارز این بیماری است.

حملات میگرنی ممکن است بدون هشدار و به طور ناگهانی بروز کند یا ممکن است عوامل محرک مشخصی مانند حذف یک وعده غذایی، قرار گرفتن در معرض دود یا آلودگی هوا یا دوره قاعدگی و تغییر سطح هورمون‌ها باعث ایجاد این بیماری شود.

این حملات زمانی رخ می‌دهند که خون به طور غیرطبیعی در مویرگ‌ها نفوذ کند. البته برخی از پزشکان معتقدند مغز افرادی که میگرن دارند، نسبت به مغز افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند؛ در برابر محرک‌های محیطی مانند استرس یا اختلال خواب، واکنش شدیدتری نشان می‌دهد.

در دوران بارداری، حملات میگرن و سردرد شایع‌تر است و مادران باردار برای حفظ سلامت جنین مگر در صورت تجویز پزشک متخصص، باید از مصرف هرگونه دارو از جمله مسکن‌ها خودداری کنند. برگ‌های گیاه حنا راه‌حل طبیعی درمان این عارضه است، زیرا با رسیدن عصاره برگ این گیاه به پوست سر ، دردهای میگرنی کاهش می‌یابد و خواص ضد التهابی آن باعث تسکین تنش پیش آمده و بهبود جریان خون در مغز می‌شود.

منبع: صدا و سیما
کد خبر 535313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.