همکاری با دانش بنیان‌ها برای توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند شهری

تفاهم نامه‌ همکاری پژوهشی و تحقیقاتی برای توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند شهری با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان بین ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی منعقد شد.

به گزارش ایمنا، این تفاهم نامه همکاری برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه حمل و نقل هوشمند شهری امروز _یک‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه_ به امضای منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عبدالله متولی، رییس اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور رسید.

تفاهم نامه همکاری برای توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند شهری با هدف همکاری مشترک پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه حمل و نقل درون شهری مبتنی بر دانش و فناوری‌های روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی این شرکت‌ها منعقد شد.

همکاری در انجام انواع مطالعات حمل ونقل هوشمند طرح‌های تحت پوشش، همکاری در توسعه حمل و نقل همگانی هوشمند، توسعه سیستم‌های مبتنی بر مشارکت و نظارت مردمی و همکاری در بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پیاده‌سازی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند از محورهای این تفاهم‌نامه به شماره می‌روند.

همچنین همکاری در شناسایی و بهره‌گیری از مراکز رشد و شتابدهی و سرمایه‌گذاران در بخش حمل و نقل هوشمند شهری، همکاری در اجرای پروژه‌های پایلوت و ملی در بخش حمل و نقل هوشمند شهری از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در این تفاهم نامه موظف است همکاری‌های لازم را برای مطالعات راهبردی اتحادیه و مطالعات حمل و نقل هوشمند شهرهای کم‌جمعیت تا حد امکان داشته باشد.

همچنین این ستاد می‌تواند در چارچوب این تفاهم نامه، کسب‌وکارهای توانمند در حوزه نیازمندی‌های حمل و نقلی شهرهای کشور را معرفی کند.

اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور هم در چارچوب این تفاهم نامه متعهد است که همکاری‌های لازم را جهت شناسایی و احصاء چالش‌های حوزه حمل و نقل برای بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی با تکیه بر طرح‌های مطالعاتی را با این ستاد داشته باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 535268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.