شهر موسیقی یونسکو در ۲۰۲۲ معرفی شد

مدیر کل یونسکو از افزوده شدن تعداد ۴۹ شهر جدید در سال ۲۰۲۲ به لیست نقاط خلاق جهان خبر داد و تالین، پایتخت استونی را به عنوان مرکز موسیقی جهان معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ادره آزوله مدیر کل یونسکو مدعی شده که برنامه‌های جدید زیادی را طراحی کرده که قرار است از آن‌ها در جلسه چهل و یکم کنفرانس عمومی سازمان رونمایی کند. این جلسه از نهم نوامبر به میزبانی پاریس پایتخت فرانسه آغاز شده است و تا بیست و چهارم همین ماه ادامه خواهد داشت.

میخائل کولوارت، شهردار تالین خاطر نشان کرد که دستاورد جدید شهر قابل قدردانی است چرا که پایتخت استونی برای اولین بار در طول تاریخ به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو درآمده است ضمن اینکه این موفقیت را مرهون میراث فرهنگی غنی و برگزاری پر جنب و جوش موسیقی در شهر دانست. در واقع، سنت پایدار موسیقی تالین ریشه در فرهنگ غنی آن دارد که قرن‌ها تداوم خود را حفظ کرده است.

شهر موسیقی یونسکو در ۲۰۲۲ معرفی شد

مشاور روابط خارجی وزارت فرهنگ نیز ادعا کرد طرح‌هایی ارائه داده است که در صورت پیاده‌سازی به افزایش شهرت بین‌المللی استونی در زمینه فرهنگ کمک زیادی خواهد کرد و این در حالی است که هم‌اینک نیز تالین از این حیث، نسبت به سایر پایتخت‌های هم‌تراز خود در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. وی در ادامه اظهارات خود افزود که زمینه را برای پذیرش هر چه بیشتر گروه‌های جدید از سایر کشورهای جهان و همچنین برگزاری فستیوال‌های متنوع فراهم خواهد آورد تا ضمن حفظ جایگاه شهر موسیقی یونسکو، دستاوردهای جدیدی نیز برای پایتخت استونی به ارمغان آورد. جالب است بدانید که اهل موسیقی تالین طی دوران کرونا نیز بسیار فعالانه عمل کردند و مشکلات موجود مانع از موفقیت‌های پی در پی آن‌ها نشد.

مقامات شهر از دسامبر سال ۲۰۱۹ تلاش خود را برای تبدیل شدن به شهر موسیقی یونسکو آغاز کردند و در این زمینه خواستار حمایت وزیر فرهنگ و Ragnar Siil (مرکز خلاقیت استونی) شدند. نتیجه این همکاری سه جانبه در نهایت تالین را به جایگاه بالایی در زمینه موسیقی نائل کرد و عنوان شهر موسیقی یونسکو را برای آن به ارمغان آورد.

شهر موسیقی یونسکو در ۲۰۲۲ معرفی شد

کد خبر 535267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.