افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت‌های وزارت علوم است

رییس سازمان امور دانشجویان کشور در دیدار با سفیر رومانی در تهران گفت: افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت‌های وزارت علوم است.

به گزارش ایمنا، و به نقل از سازمان امور دانشجویان، دیدار هاشم داداش پور با میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در تهران به منظور گسترش ارتباطات علمی، فناوری بین ایران و رومانی برگزار شد.

در این دیدار که در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، دو طرف در راستای ارتقای تعاملات علمی، دانشگاهی، دانشجویی همچنین همکاری‌های متقابل برای معرفی ظرفیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایران و رومانی، اعطای بورسیه به دانشجویان تبادل نظر کردند.

ارزشیابی دانشگاه‌های دو کشور و راه اندازی فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان از دیگر محورهای این دیدار بود.

داداش پور در این نشست اظهار کرد: در تعامل بین دو کشور جدی و خواستار تعامل بیشتر در خصوص تبادل استاد و دانشجو هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت‌های وزارت علوم است، سازمان امور دانشجویان به منظور افزایش جذب دانشجوی خارجی و زمینه سازی تحصیل دانشجویان علاقه‌مند ایرانی در رومانی، از ایجاد بستری برای معرفی دانشگاه‌های ایران در رومانی و انجام متقابل این امر در ایران استقبال می‌کند.

درخواست رومانی همکاری بیشتر دانشگاه‌های دو کشور است

کارمن گرکو نیز در این دیدار گفت: با توجه به ارتباط ۱۲۰ ساله ایران و رومانی مهمترین درخواست رومانی از سازمان امور دانشجویان، همکاری بیشتر بین دانشگاه‌های دو کشور، تبادل دانشجو، استاد و تبادلات فرهنگی است که عملیاتی شدن این هدف به برنامه‌ریزی مدون و جدی نیاز دارد.

وی همچنین با دعوت از داداش پور برای سفر به رومانی و بازدید از مراکز آموزش عالی این کشور گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌های رومانی شرایط و استانداردهای مناسبی برای دانشجویان خارجی دارند، در ارزشیابی دانشگاه‌ها که هرسال توسط وزارت علوم ایران انجام می‌شود، تعداد بیشتری از دانشگاه‌های رومانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

در پایان مقرر شد ضمن بررسی موارد انجام شده، زمینه‌ای برای تدوین و امضای تفاهم نامه همکاری بین وزرای علوم دو کشور تدوین شود.

در این دیدار لوچیان انوریو دبیر اول سفارت رومانی، سلمان پور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان و رازقی سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان حضور داشتند.

کد خبر 535248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.