برگزاری دو برنامه فرهنگی حماسی به همت شهرداری اصفهان

معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت ۲۵ آبان‌ماه و گرامیداشت این روز دو برنامه "شهید کوچه ما، روشنایی شهر است" و "۳۷۰ رود بی پایان" در سطح محلات شهر و میدان امام (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی صبح امروز _یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه_ در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۲۵ آبان و ضمن امیدواری برای مقبول واقع شدن همه تلاش‌های ما در درگاه احدیت و شهدا، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و شهردار، هفته گذشته دو برنامه به موازات یکدیگر در یکی از مناطق شهر به صورت محدود برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه کوچه و سردر خانه خانواده‌ای که شهید آنها در ۲۵ آبان تشییع شده بود، آذین‌بندی و با حضور شهردار منطقه و معتمدان محلی در خانه این شهید، مراسم شعرخوانی و سرود خوانی انجام شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات بر رویکرد محله محوری، اجرای این برنامه تجربه خوبی بود و خانواده این شهدا با همکاری بنیاد شهید شناسایی شدند، البته تعداد شهدایی که در ۲۵ آبان تشییع شدند، ۳۷۰ نفر بوده در حالی که تعداد شهدای هفتم محرم بیشتر است.

وی با اشاره به برگزاری این برنامه‌ای با عنوان "شهید کوچه ما، روشنایی شهر است"، تصریح کرد: تلاش شده است که اجرای این برنامه با رضایت خانواده‌ها باشد تا به صورت هماهنگ و با همکاری معاونت خدمات شهری و روابط عمومی ۳۷۰ چراغ در محلات مختلف روشن شود؛ برای اجرای این برنامه تولیداتی از جمله تیزر، کتابچه و سرودی برای ۲۵ آبان پیش بینی شده است، ضمن اینکه در همین ارتباط یک برنامه میدانی و متمرکز نیز در میدان امام خواهیم داشت که نام آن "۳۷۰ رود بی پایان" است و برای آن شعری سروده شده همچنین موسیقی نیز در نظر گرفته شده است و قالب برنامه نیز حماسی خواهد بود.

شاهمرادی تاکید کرد: میدان امام (ره)، یک میدان جهانی است و همانند همه مکان‌های تاریخی، رویدادهای که در آن رخ می‌دهد، گاهی اوقات از ارزش خود میدان بیشتر است و از نظر ما اتفاق ۲۵ آبان اگر همتراز با ارزش تاریخی میدان نباشد، از آن بیشتر است لذا تلاش کردیم این برنامه خانواده محور باشد. این برنامه حدوداً یک تا یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد و به مدت چهار شب از ۲۵ تا ۲۸ آبان‌ماه از ساعت شش بعدازظهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی از فضای خود میدان و حجره‌هایی که در میدان است برای اجرای برنامه استفاده شده، چرا که حجره‌های بالای میدان شبیه به حجله‌های شهدا و مزین به تمثال شهدای شاخص شهر و شهدای ۲۵ آبان می‌شود که اقدامات آن در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این برنامه، یک برنامه ترکیبی هنری و ترکیبی از نور، صدا و حرکات نمایشی و موسیقی است و برای اجرای این برنامه از حوض میدان امام برای یادآوری شب عملیات استفاده شده است. من از اعضای محترم شورای اسلامی شهر دعوت می‌کنم که حتماً در این برنامه حضور پیدا کنند.

وی گفت: در بازدیدهایی که در برنامه "شهید کوچه ما، روشنایی شهر است" انجام می‌شود قرار است که از اعضای شورا دعوت تا با همراهی آن‌ها در مناطق مختلف اجرا شود و تلاش شده است تا با اجرای مجموعه‌ای از این برنامه‌ها این رشادت‌ها برای ما و نسل جدید یادآوری شود که همه وام دار این شهیدان هستیم.

کد خبر 535231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.