بدهی ۲۷۰ میلیارد تومانی ادارات به شهرداری بجنورد

شهردار بجنورد گفت: این نهاد ۲۷۰ میلیارد تومان مطالبه بابت خدمات‌رسانی به دستگاه‌های مختلف اجرایی و ادارات این شهرستان خراسان شمالی دارد که انتظار می‌رود در روند پرداخت آن سرعت داده شود.

به گزارش ایمنا، جواد حمیدی راوری اظهار کرد: تأخیر در پرداخت مطالبات شهرداری، خدمات رسانی مناسب و خوب به شهروندان را با مشکل رو به رو می‌کند از این رو انتظار می‌رود ادارات در پرداخت بدهی‌های خود برنامه ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری نهادی خودگردان است، افزود: در سال‌های اخیر وضعیت اقتصادی در کشور و البته در استان بسیار نامناسب بوده، از این رو شهرداری در تأمین درآمد با مشکل رو به رو است.

شهردار بجنورد در خصوص تمهیدات شهرداری برای دریافت مطالبات، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاد شده شهروندان خوش حساب در پرداخت عوارض ساختمانی و صدور پروانه ساختمانی، از تخفیف شهرداری بهره‌مند شوند و رویکرد ما این است که اعمال تخفیف در طول سال انجام شود.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا با پرداخت تسهیلات بانکی به شهروندانی که در پرداخت عوارض مشکل دارند، به شهروندان کمک شود.

حمیدی راوری با بیان اینکه مالکانی که در برج سازی مشارکت دارند برای ادامه روند فعال نیازمند حمایت هستند که در این زمینه باید حمایت شوند، اضافه کرد: تخفیف شهرداری به صورت خاص باید مشمول آن دسته از ساخت و سازهای با ضابطه در بلند مرتبه سازان شود.

وی با اشاره به بودجه ۴۲۰ میلیارد تومانی شهرداری بجنورد، گفت: تاکنون وضعیت تحقق درآمدها مناسب نبوده که در این زمینه و برای رسیدن به درآمد پایدار، جذب سرمایه گذار می‌تواند به درآمدزایی کمک کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 535199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.