شخصیت‌سنجی و تحلیل دست‌خط مرد میان‌سال

یک گرافولوژیست گفت: دست‌خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علم گرافولوژی، اظهار کرد: این علم برای شناسایی دست‌خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی جنبه شناخت و درمان دارد. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در درازمدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط به آن موضوع نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث تشخیص و درمان که با پارامترهای فردی ارتباط دارد، مطرح است.

وی با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط "National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محجوب تصریح کرد: دست‌خط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل وی است و این موضوع سبب می‌شود افراد با هم متفاوت باشند.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک مرد ۵۱ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دست‌خط مرد میان‌سال راست دست

وی در خصوص ویژگی‌های دست‌خط مرد میانسال راست دست، افزود: نخستین موردی که در این دست‌خط به چشم می‌آید، پاره خط‌هایی است که راحت، سریع و مستقیم و با نرم‌ترین فشار ترسیم شده‌اند، یعنی فرد کارها را راحت و روان انجام می‌دهد. زاویه دست‌خط رو به جلو است، برای یک راست دست زاویه رو به جلویی که در خود خوی مخالفت نداشته باشد این گونه " / " است، یعنی فرد درگیر گذشته نیست و انگیزه رو به جلو رفتن دارد.

شخصیت‌سنجی و تحلیل دست‌خط مرد میانسال

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: با توجه به نوع نوشتن کلمات، می‌توان گفت که فرد از نوعی راحتی خیال، احتیاج به زمان برای تفکر و عدم خساست برخوردار است؛ دست‌خط از سبک شکسته نستعلیق پیروی کرده است یعنی فرد قواعد خوشنویسی را می‌داند و از هنرهای دستی بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه هیچکدام از دندانه‌های حروف سین و شین ترسیم نشده است، یعنی فرد به راحتی می‌تواند از جزئیات بگذرد، اضافه کرد: در برخی حروف کشیدگی به وجود آمده است مانند کلمات "کنیم" و "ببینیم"، یعنی فرد بر خلاف اینکه از جزئیات می‌گذرد، نوعی پشتکار در سخت‌تر کردن کارها دارد.

محجوب با اشاره به اینکه در این دست‌خط نقطه‌ها از نظر مکانی در جای مناسب خود ترسیم شده‌اند، اظهار کرد: در این حال نقطه‌ها به زیبایی ترسیم نشده‌اند، یعنی فرد حواسش به اطرافش هست، اما بی‌حوصلگی هم وجود دارد.

وی با اشاره به نوع امضای فرد، تصریح کرد: امضای فرد شلوغ و عریض است که از دو قسمت بالا و پایین به همراه کلمه فامیل تشکیل شده است، یعنی فرد حوصله اینکه خود را ابراز کند و برای این ابزار چیزی کم نگذارد، دارد و حتی برای اطمینان قسمت دوم (پایین) را هم ترسیم می‌کند و از آنجایی که فقط فامیل را می‌نویسد یعنی هم خود را ابزار می‌کند و هم وجه رسمی را ترجیح می‌دهد.

کد خبر 535178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.