شهرداری اراک در سال‌های اخیر فربه و غیرتخصصی شده است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: درحال حاضر بدنه شهرداری با انبوهی از نیروهای غیر تخصصی مواجه شده و در حوزه‌های تخصصی با کسر نیروی انسانی متعهد و متخصص مواجه هستیم؛ در واقع شهرداری را فربه و غیر تخصصی کرده‌اند.

سیدرضا قریشی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: سال‌هاست در شهرداری پدیده‌ای به نام قراردادهای حجمی با هدف واگذاری و برون سپاری فعالیت‌ها و کوچک سازی شهرداری شکل گرفته است، اما با دخالت غیرقانونی مدیریت شهری در جابه‌جایی نیروهای حجمی و به‌کارگیری در خارج از موضوع قرارداد و همچنین افزایش نیروها بدون قاعده باعث نابسامانی در نیروی انسانی شهرداری شده است.

وی افزود: در حال حاضر ما شاهد حضور نیروها با موضوعات مختلف در یک کارکرد مشخص هستیم؛ این روند ضمن ناکارآمد کردن سیستم اداری باعث تبعیض و بی عدالتی و بی انگیزگی نیروها هم شده است و در سال‌های اخیر شهرداری و شورا خلاف ضوابط با روابط سیاسی و نسبت‌های فامیلی نیروهایی را در سازمان‌های مختلف به‌کارگیری کرده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: در دوره گذشته برخی از اشخاص در شورای اسلامی شهر و شهرداری اقدام به جذب و به‌کارگیری نیروهایی با عنوان حجمی در بخش‌های شهرداری کردند که امروزه شاهد خسارت‌های این اقدام غیر قانونی در بدنه شهرداری هستیم.

وی گفت: در حال حاضر بدنه شهرداری با انبوهی از نیروهای غیر تخصصی مواجه شده است و در حوزه‌های تخصصی با کسر نیروی انسانی متعهد و متخصص مواجه هستیم؛ در واقع شهرداری را فربه و غیر تخصصی کرده‌اند.

قریشی با بیان اینکه زمینه اکثر اینگونه به‌کارگیری نیروها در قالب حجمی غیر قانونی بوده است، افزود: بعد از روی کار آمدن شورای ششم به صورت فوری دستور توقف اینگونه اقدامات و تخلفات صادر شد و با تشکیل کمیته‌ای تخصصی چگونگی روند و اینکه چه اشخاص و تشکیلاتی مسبب اینگونه تخلفات بوده‌اند در حال رسیدگی است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک، تاکید کرد: قوانین اجازه به‌کارگیری نیروهای حجمی را در سایر بخش‌های شهرداری نمی‌دهد و در اینجا لازم است به اقدامات غیر قانونی قاطعانه رسیدگی و برخوردهای لازم انجام شود.

وی گفت: شورای ششم نظارت و بررسی زوایای مختلف این موضوع را وظیفه قانونی خود می‌داند؛ از این‌رو برای برقراری عدالت و برخورد با هرگونه تبعیض و یا به تعبیری پارتی بازی‌ها و روابط سیاسی و فامیلی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

قریشی با بیان اینکه سیستم مدیریت شهری نیاز به یک ساختار سازی منظم و شفاف دارد یادآور شد: ارائه خدمات یکپارچه و عدالت محور باید بر مبنای یک تشکیلات نظام‌مند باشد و اگر این مهم محقق شود دیگر شاهد چنین تخلفات و تبعیض‌هایی در مجموعه شهرداری نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: به‌کارگیری و جذب صحیح نیروی انسانی باید به دور از ارتباطات فامیلی و سیاسی با فرایندهای قانونی باشد لذا امیدواریم با اجرای قانون و ساماندهی نیروی انسانی شاهد پویایی در مجموعه شهرداری اراک باشیم.

کد خبر 535148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.