سفر ایرانی‌ها به سوریه از کی آغاز می‌شود؟

رییس سازمان حج و زیارت از اعزام زائران ایرانی به سوریه تا دو سه هفته آینده خبر داد. ایران و سوریه توافق کرده‌اند سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به این کشور اعزام شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان درباره جزئیات بیشتر تفاهم‌نامه ایران و سوریه برای ازسرگیری سفر بین دو کشور، اظهار کرد: به موجب این یادداشت تفاهم، برنامه‌ریزی شده اقدامات اجرایی برای بستن قرارداد با صاحبان هتل‌های مناسب و شرکت‌های خدمات‌دهنده حمل‌ونقل، تغذیه و تدارکات آغاز شود و امید است ظرف هفته‌های آینده، اعزام نخستین کاروان‌های زائران ایرانی به سوریه آغاز شود.

او افزود: همزمان با این اقدامات، دستورالعمل‌های لازم به دفاتر زیارتی برای ثبت‌نام، سازماندهی و اعزام زائران ابلاغ می‌شود.

سازمان حج و زیارت ایران و وزارت سیاحه و گردشگری سوریه تفاهم‌نامه‌ای را برای ازسرگیری سفرهای زیارتی امضا کرده‌اند که به موجب آن، ایران در سال ۱۰۰ هزار زائر به سوریه می‌فرستد و دولت دمشق نیز متعهد شده امنیت و بهداشت این زائران را تأمین کند. وزیر گردشگری سوریه همچنین گفته آژانس‌های این کشور را تشویق می‌کند تا به ایران گردشگر بفرستند. وزارت کشور سوریه نیز برای پذیرش زائران ایرانی اعلام آمادگی کرده است.

همچنین رئیس سازمان حج و زیارت ایران گفته است: با توجه به شرایط کنونی سوریه به‌ویژه بعد از تحولات اخیر و برقراری امنیت در این کشور و حضور زائرانی از کشورهای مختلف، مهم‌ترین خواسته و تاکید ما برای اعزام زائران ایرانی و برقراری سفرهای زیارتی به این کشور مساله امنیت بود.

علی‌رضا رشیدیان در جریان سفر چهارروزه به سوریه، دیداری هم با وزیر حمل و نقل این کشور داشت که تاکید کرد: نقل و انتقال مناسب زائران نیازمند همکاری شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و نهادهای مربوطه سوری است و با توجه به امضای تفاهم‌نامه، ورود شرکت‌های هواپیمایی ایران برای انتقال زائران امر مهمی است و در این میان بهره‌گیری از ظرفیت طرف‌های سوری هم می‌تواند به انتقال بهتر زائران کمک کند.

او یادآور شد: در این راستا، مذاکرات ما با وزیر سیاحه و گردشگری سوریه برای ورود سالانه ۱۰۰ هزار زائر انجام شد و امید است در مرحله اجرایی به خوبی این امر عملیاتی شود.

زهیر خزیم، وزیر حمل و نقل سوریه هم با استقبال از برقراری دوباره سفرهای زیارتی، گفت: درباره اعزام زائران ایرانی هر آن‌چه در توان داریم انجام می‌دهیم. به طور قطع در نقل و انتقال زائران، هر نوع کمکی خواهیم کرد.

سفرهای زیارتی به سوریه از سال ۱۳۹۰ که این کشور درگیر جنگ شد، متوقف شده بود. این سفرها و اعزام کاروان‌های زیارتی در سال ۱۳۹۸ به صورت محدود از سر گرفته شد، اما با شیوع کرونا دوباره و تا امروز متوقف شد.

انتهای پیام

کد خبر 535147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.