سرانه فضاهای فرهنگی زنجان یک پنجم متوسط کشوری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه خوبی برای سرمایه گذاری نیست

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدربیع احمدخانی امروز شنبه _ ۲۲ آبان ماه _ در نشست خبری اظهار کرد: تدوین دایره‌المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان و نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل استاد منزوی از برنامه‌های شاخص اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری جشنواره تئاتر صحنه‌ای خط شکنان، جشنواره ملی پانتومیم، جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان را از برنامه مهم خواند و ادامه داد: تهیه نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برگزاری ۷۲ برنامه در کنگره ۳۵۳۵، چهارمین جشنواره داستان نویسی رضوی، جشنواره شکوه شکیبایی، جشنواره تخصصی عفاف و حجاب، جشنواره نمایش و موسیقی، جشنواره هنرهای تجسمی و راه انداری مرکز اسناد فرهنگی و هنری استان و راه اندازی انجمن مفاخر حوزه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

احمدخانی به تعمیر و تجهیز فضاهای فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: هفت فرهنگسرا در استان با قدمت بالا داریم که با همکاری دستگاه‌های مربوطه این فرهنگسراها تعمیر شدند.

این مسئول به پیشرفت ۳۱۰ درصد اعتبارات عمرانی فضاهای فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: در استان چهار پروژه فرهنگی نیمه تمام وجود دارد که تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، در خصوص سرانه فضاهای فرهنگی زنجان، اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه خوبی برای سرمایه گذاران نیست و صرفاً با اعتبارات دولتی اجرا می‌شود و متوسط سرانه فرهنگی در کشور ۷۰ سانتی متر است که این رقم در زنجان تنها یک پنج متوسط کشوری است.

احمدخانی اضافه کرد: فرهنگسراها ظرفیت خالی برای فعالیت مطبوعات ندارند و تنها هنرستان‌هایی که درآمد ناچیزی دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی بابیان اینکه فرهنگسرای زرین در شهرستان ایجرود یکی از این پروژه‌هاست که تأمین اعتبار شده است، افزود: سالن نمایش و تمرین تئاتر این فرهنگسرا با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نبود هنرستان هنرهای زیبای دختران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: امیدواریم ایجاد این هنرستان و هنرستان سینما تئاتر به زودی تعیین تکلیف شود. ایجاد تالار بزرگ شهر و موزه هنرهای معاصر جز پروژه‌های ملی و مصوب در هیئت دولت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برگزیده شدن استان زنجان در شبکه شهرهای خلاق اشاره کرد و گفت: شهر سلطانیه به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات انتخاب شده است.

کد خبر 535139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.