انگیزه‌های پنهان نوجوانان از قتل همسن و سال‌های خود

برخی نوجوانان اغلب متاثر از محرک‌های فرهنگی، قتل را به عنوان عاملی برای پایان دادن به رابطه با یکی از هم‌سن و سالان خود تصور می‌کنند؛ این قشر کم سن در بیشتر موارد نسبت به نیروهای اجتماعی که قتل را نشانه قدرت می‌داند، آسیب‌پذیر عمل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر روز اخباری مبنی بر قتل یک فرد توسط دیگری یا گروهی در جهان به گوش می‌رسد که اغلب برای دستیابی به یک هدف مشترک اتفاق می‌افتد. پس جای تعجب نیست اگر خبرهایی نیز از قتل نوجوانان به دست هم‌سن و سال‌های خود دنیای رسانه‌ها را در بر گیرد که در بیشتر موارد در پی رقابت برای یک هدف مشترک به وقوع می‌پیوندد. قتل نوجوانان به دست نوجوانان به شیوه‌های مختلف اتفاق می‌افتد اما در اغلب آن‌ها دلایل مشترکی وجود دارد که در ادامه به معرفی چند نمونه بسیار رایج پرداخته می‌شود.

ارتکاب قتل برای انتقام

در ماه گذشته، اکتبر، یک پسر ۱۷ ساله به همراه دو دختر ۱۷ و ۱۶ ساله در ایالت فلوریدای آمریکا، یک قتل درجه یک مرتکب شده و پسر ۱۸ ساله‌ای به نام دووایت گرانت را قربانی کردند. فیلم‌های ضبط شده از صحنه قتل نشان داد که یکی از دخترهای مجرم با فریبکاری گرانت را به محلی کشانده بود و دو مجرم دیگر، با ضربه چاقو او را از پای درآورده بودند. قاتل اصلی، یعنی پسر ۱۷ ساله هدف خود از ارتکاب جرم را انتقام از مقتول دانسته و علت این امر را آغاز رابطه وی با دختری معرفی کرده بود که دووایت گرانت قصد ازدواج با او را داشت.

کشتن دیگران برای ابراز رقابت در بدخواهی

در ماه اوت دختری جوان و اهل برزیل به نام Raissa Nunes Borges برای اینکه توانایی خود برای ارتکاب قتل دیگران را محک بزند، یکی از دوستان ۱۸ ساله خود به نام Ariane Barbara Laureano de Oliveira را که دختری ریزاندام بود و به راحتی می‌شد بر قدرت او غلبه کرد به همراه دو شریک جرم دیگر به قتل رساند. ابتدا قاتل اصلی، دوست خود را به بیرون از منزل دعوت کرده و درست هفت روز بعد، جسد بی‌جان مقتول را که بر اثر خفگی و ضربه‌های چاقو جان خود از دست داده بود در یکی از حومه‌های شهر کشف شد. دختر قاتل در اعترافات خود مدعی شده که نتوانسته بود شخصاً مقتول را از پای درآورد و این کار را دو پسر جوان همراه او انجام داده بودند.

قتل برای نشان دادن نفرت شخصی

در ژوئیه سال ۲۰۱۲، دختری ۱۶ ساله اهل استارسیتی در ویرجینیای غربی آمریکا به هنگام شب خانه را ترک کرد و تا شانزدهم ژانویه ۲۰۱۳، هیچ اثری از او کشف نشد. مأموران امنیتی به هنگام بازنگری دوربین نصب شده در محل زندگی مقتول متوجه شدند که وی پس از خروج از منزل سوار بر یک خودروی نقره‌ای سدان شده بود. پلیس پس از تحقیقات بیشتر متوجه شده بود دو تن از دوستان نزدیک مقتول که از همکلاسی‌های دوران مدرسه وی بودند تنها با هدف پایان دادن دوران دوستی و نشان دادن نفرت خود از مقتول دست به ارتکاب جرم زده بودند.

میل به فزون‌خواهی یا سود شخصی، انگیزه اصلی ارتکاب جرم

سه پسر نوجوان در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در سال ۲۰۰۳ پسر ۱۵ ساله‌ای به نام جیسون سوئینی را با ضربه چکش به قتل رساندند. دو تن از مرتکبان در بازجویی‌های خود دختر ۱۵ ساله دیگری به نام جاستینا مورلی را به عنوان عامل اصلی جرم معرفی و ادعا کرده بودند که مورلی، جییسون را با فریب به منطقه‌ای دنج کشانده تا مقتول دستمزدی را که همان روز بابت کار خود دریافت کرده بود از او بگیرد. قاتلان مدعی شدند که در میانه راه از ارتکاب جرم منصرف شده بودند اما جاستینا به شدت آن‌ها را سرزنش و ترغیب به قتل کرده بود. البته جاستینا مورلی در بازجویی‌ها با نیروهای پلیس، خود را فردی بسیار سنگدل و تشنه دیدن مرگ دیگران معرفی کرده بود و به همین دلیل، نیروهای امنیتی انگیزه او از ارتکاب جرم را چیزی فراتر از کسب مال دیگران می‌دانستند.

توهم زدگی برای ارتکاب جرم

برخی از نوجوانان انگیزه اصلی ارتکاب جرم را توهم‌زدگی خود معرفی می‌کنند. به عنوان مثال، استیون مایلز نوجوانی ۱۷ ساله به علت قتل یکی از دوستان خود به ۲۵ سال حبس محکوم شد که در بازجویی‌ها از توهم‌زدگی به عنوان محرک اصلی ارتکاب جرم خبر داد. در واقع، استیون مدعی شده بود که یک دوست خیالی به نام Ed او را به قتل دوست ۱۶ ساله خود به نام الیزابت توماس تحریک کرده بود. کارآگاهان در بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که استیون مایلز متأثر از تماشای دکستر، نام مجموعه‌ای تلویزیونی و درام جنایی در آمریکا، الیزابت را ابتدا با ضربه چاقو از پای درآورده و سپس تمام اعضا بدن او را قطعه قطعه کرده و در کیسه زباله قرار داده بود. مایلز در بازجویی‌ها با بازپرس پرونده خود اعتراف کرده بود که همیشه فیلم‌های جنایی را تماشا کرده و به قتل دیگران درست مشابه با شیوه تبهکاران فیلم‌ها علاقمند بوده است.

کد خبر 535132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.