ضرورت تجهیز سازمان آتش‌نشانی تنکابن

شهردار تنکابن بر ضرورت تجهیز سازمان آتش نشانی این شهر تاکید کرد. و گفت:با توجه به بلندمرتبه سازی های صورت گرفته در شهر تنکابن و روستاهای توریستی شهرستان خرید یک نردبان هیدرولیکی با متراژ بالا یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدابراهیم لاریجانی صبح امروز در بازدید از سازمان آتش نشانی شهرداری تنکابن، با اشاره به اینکه استقلال سازمانی آتش نشانی با توجه به تصویب اساسنامه این سازمان یک اولویت اساسی برای این مجموعه بوده که می‌بایست در جهت رفع این مهم تلاش کنیم، گفت: چابک سازی مجموعه شهرداری یک اولویت سازمانی برای مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شرط تأمین مالی سازمان‌های شهرداری به درآمدزایی هر سازمان منوط می‌شود و این یعنی عدم وابستگی مالی به شهرداری و در این مسیر نیز باید حرکت کنیم، بیان کرد: می‌بایست با ارائه طرح نسبت به ایجاد درآمد پایدار برای سازمان آتش نشانی اقدام کنیم تا ضمن برخورداری از منابع مالی نسبت به تجهیز و بروز رسانی این سازمان اقدامات لازم صورت گیرد.

شهردار تنکابن ضمن تعریف استراتژیک جایگاه سازمان آتش نشانی در جهت مقابله با بحران، بر لزوم پیگیری و خرید نردبان هیدرولیکی تاکید کرد و گفت: حادثه برج چالوس یک هشدار برای همه مدیران بود تا نسبت به تجهیزات آتش نشانی این منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برج چالوس در عین ناباوری به دلیل ضعف تجهیزات آتش نشانی در آتش سوخت، گفت: این یک هشدار برای همه شهرها بود و با توجه به بلندمرتبه سازی های صورت گرفته در شهر تنکابن و روستاهای توریستی شهرستان خرید یک نردبان هیدرولیکی با متراژ بالا یک ضرورت انکارناپذیر است.

لاریجانی با اشاره به ضرورت آموزش شهروندان، تاکید کرد: امروز توجه به مقوله آموزش آن هم در سنین پایین بر هیچ کسی پوشیده نیست و فرهنگ‌سازی در حوزه ایمنی را باید از مدارس و مهدکودک‌های سطح شهر آغاز کنیم که در این راستا انتظار می‌رود مجموعه آتش نشانی در کنار موضوعات تخصصی آتش نشانی، توجه به آموزش را جدی گرفته و برای آن در طول سال برنامه ریزی ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 535068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.