بورس امروز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تداوم یابد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _شنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۱۷ هزار و ۳۰۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش سه هزار و ۳۴۲ واحدی در سطح ۳۸۷ هزار و ۹۴۲ قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۱.۱۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۸۵ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۶۹ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۴۷۸ واحد رسید.

بورس امروز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۳ هزار و ۴۹۰ و ۳۸ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد و ۵۹۱ و دو میلیارد و ۱۷۱ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تا محدوده شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد تداوم یابد.

بورس امروز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار بازار

وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای مهرماه سال جاری هیچ اوراقی از سوی دولت منتشر و عرضه نشده است.

بنا بر اطلاعیه منتشره از سوی وزارت اقتصاد، در هفت ماهه سال جاری در ازای دریافت مبلغ ۴۴۱ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال بابت فروش شش ماهه اول سال جاری اوراق مالی اسلامی، مبلغ ۷۹۸ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال برای تسویه اصل و سود اوراق مذکور از سوی خزانه‌داری کل کشور پرداخت شده است. بنا بر این اطلاعیه، در مجموع مبلغ ۲۷ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال مازاد بر دریافتی برای تسویه اصل و سود اوراق پرداخت شده است. وزارت اقتصاد مدعی شد عملیات بازار باز بانک مرکزی، به منظور کنترل نرخ سود بازار بین بانکی می‌باشد و اساساً ارتباطی به فروش و عرضه اولیه اوراق از سوی دولت به منظور جبران کسری بودجه در بازار سرمایه ندارد.

قیمت‌های ایران‌خودرو به نرخِ پیش از افزایش، بازگشت، مبالغ مازاد دریافتی، مسترد می‌شود

در پی دستور رئیس‌جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی، گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از بازگشت قیمت محصولات مشمول افزایش به نرخ‌های پیش از آبان خبر داد و اعلام کرد «قرعه‌کشی بیست و پنجمین فروش فوق‌العاده به همان نرخ‌های قبلی برگزار خواهد شد»

تصمیمات خلع الساعه دولت در حوزه قیمت گذاری خودرو یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش بازار امروز بود.

اخبار شرکت‌ها

شستا: افزایش و رشد هلدینگ‌های اقتصادی کشور در اولویت شستا

مدیرعامل شستا گفت: شستا ابر هلدینگ سرمایه‌گذاری با هشت و ۹ هلدینگ اقتصادی در کشور، تولید بیش از ۳۵ درصد سیمان، بیش از ۵۰ درصد لاستیک، بیش از ۴۰ درصد دارو، بیش از ۸۰ درصد فولاد و معدن، بیش از ۸۰ درصد تولید داروی کشور را بر عهده دارد و بالغ بر ۴۰ هزار نیروی انسانی شاغل به طور مستقیم در آن فعالیت دارند. رستمی، استفاده از دارایی‌های غیر مولد شستا، افزایش ظرفیت‌های بین‌المللی، خروج از فعالیت‌های کم بازده و بدون بازده را از دیگر اهداف شستا دانست و گفت: این مجموعه، ۱۱ درصد بازار سرمایه کشور، یک درصد صادرات و یک درصد تولید ناخالص داخلی کشور را برعهده دارد.

شاوان: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت لاوان درصد افزایش سرمایه: ۶۰۰ درصد، محل تأمین: سود انباشته

فولاد: مدیرعامل فولاد می‌گوید ضرورت توجه به سبد سهام‌داری و سرمایه‌گذاری برای فولاد مبارکه

طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: نباید منابع مالی شرکت صرفاً به نقدینگی و سودآوری محدود شوند، بلکه سبد سهام‌داری و سرمایه‌گذاری نیز باید به منابع مالی اضافه شوند و در این صورت است که ظرف چند ماه می‌توان به یک استراتژی بلندمدت کارآمد رسید.

اخبار بازار جهانی

متانول: پیش‌بینی می‌شود بعد از سقوط قیمتی هزار و ۲۰۰ یوانی یا ۱۸۵ دلاری بازار داخلی چین در دو هفته گذشته، جهت قیمتی در بازارهای متانول آسیا در این هفته واضح‌تر باشد، زیرا به نظر می‌رسد قیمت‌ها در پنج نوامبر به کف خود رسیدند. مذاکرات برای محموله‌های نقدی وارد دسامبر شده، و همزمان انتظار می‌رود در این هفته فعالیت‌های تجاری در هند، چین و کره‌جنوبی افزایش یابد.

روی: قیمت روی در هفته‌ای که گذشت ۵۰ دلار افزایش یافت و به قیمت سه هزار و ۲۷۰ دلار بر تن رسید. ذخایر روی در ماه سپتامبر، بیشترین افزایش را بعد از سرب نشان داد و با ۱۱ درصد افزایش، به ۶۶ هزار و ۷۰ تن رسید. این افزایش تا حد زیادی ناشی از جهش ذخایر روی آسیا است که در خارج از انبارهای LME نگهداری می‌شود. افزایش در ذخایر انبار آسیا، کاهش در ذخایر انبار سایر کشورها را جبران کرد. ذخایر روی خارج از انبار در اروپا در آگوست به دنبال کاهش عرضه در منطقه با شروع تابستان، ۲۷ هزار تن کاهش پیدا کرد. صادرات روی با ۶۴ درصد افزایش از چهار هزار و ۸۷۳ تن در ماه آگوست، به هفت هزار و ۹۸۳ تن در سپتامبر، بیشترین افزایش ماهانه را داشت.

افزایش صادرات نفت ایران به چین در ماه اکتبر به ۱.۳ میلیارد دلار در ماه

طبق اعلام رویترز ایران در ماه آگوست ۶۶۰ هزار بشکه نفت در روز به چین صادر کرده و این رقم در ده ماه نخست ۲۰۲۱ به روزانه ۵۶۲ هزار بشکه در روز رسیده است. رویترز به نقل از تاجران نوشت، نفت ایران با چهار الی پنج دلار تخفیف نسبت به قیمت نفت برنت برای تحویل و حدود شش تا هفت دلار کمتر نسبت به نفت معیار خاورمیانه یعنی عمان فروخته می‌شود. به نوشته این گزارش، ارزش محموله‌های نفتی ایران اکنون به ۱.۳ میلیارد دلار در ماه می‌رسد و بخش اعظمی از آن به چین فروخته می‌شود.

افزایش قیمت مس با رشد شدید صادرات در چین

رشد صادرات چین از پیش بینی‌ها پیشی گرفته که به رونق تقاضای جهانی در آستانه فصل تعطیلات زمستانی، کاهش محدودیت‌های برق و بهبود زنجیره‌های تأمین که به دلیل همه‌گیری به شدت آسیب دیده‌اند، کمک کرده است. محموله‌های صادراتی در ماه اکتبر نسبت به سال قبل ۲۷٫۱ درصد افزایش یافتند که کندتر از رشد ۲۸٫۱ درصدی سپتامبر است.

افزایش ۱۱ درصدی قیمت نفت سنگین ایران

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشت. قیمت نفت سنگین ایران در اکتبر به ۸۲ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۷۴ دلار و هشت سنت در سپتامبر، هشت دلار و شش سنت معادل ۱۰.۹ درصد بالاتر بود.️ همچنین تولید نفت ایران ۱۰ هزار بشکه در روز در اکتبر نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت و از دو هزار و ۴۹۲ میلیون بشکه در روز به دو هزار و ۵۰۲ میلیون بشکه در روز رسید.

نقشه بازار بورس

بورس امروز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 535063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.