میزان تاثیرگذاری واکسن کوواکسین چقدر است؟

نتایج آزمایشات مرحله سوم واکسن کوواکسین نشان می‌دهد که میزان تاثیرگذاری این واکسن در برابر بیماری کووید-۱۹ علامت‌دار ۷۷.۸ درصد گزارش شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) سوم نوامبر مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوواکسین را صادر کرد. اخیراً نیز محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن کوواکسین در آزمایشات مرحله سوم ۲۵ هزار و ۸۰۰ فرد در هند را مورد ازیابی قرار دادند، این آزمایش بزرگ‌ترین آزمایش بالینی این کشور است که برای واکسن کرونا انجام شده است.

۱۳۰ نفر از افراد شرکت کننده به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند که ۲۴ نفر آن‌‎ها واکسن کوواکسین را دریافت کرده بودند و ۱۰۶ نفر در گروه کنترل قرار داشتند و دارونما تزریق کرده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن کوواکسین در برار بیماری کووید -۱۹ علامت دار ۷۷.۸ درصد است در حالی که میزان تأثیرگذاری آن بر همه انواع ویروس‌های کرونا ۷۰.۸ درصد گزارش شده است.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که واکسن کوواکسین ۶۵.۲ درصد در برابر گونه دلتا ویروس کرونا، ۹۳.۴ درصد در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و ۶۳.۶ درصد در برابر کرونای بدون علامت مؤثر است. همچنین، شرکت تولید کننده واکسن کوواکسین در حال بررسی میزان تأثیرگذاری این واکسن بر کودکان بین ۲ تا ۱۸ سال است.

نتایج این مطالعه در مجله The Lancet منتشر شده است.

کد خبر 535002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.