قیمت‌گذاری دستوری به نفع مصرف کننده و بیمارستان‌ها نیست

یک کارشناس اقتصاد بهداشت و درمان با اشاره به وضعیت قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی، این موضوع را بر خلاف نفع مصرف کننده و بیمارستان‌ها دانست.

به گزارش ایمنا، عمادالدین حسینی تودشکی با اشاره به قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: هرگونه اقتصاد دستوری که از موضوع اقتصاد آزاد خارج می‌شود مشکلاتی را برای تولید کنندگان در زمینه تعیین قیمت تجهیزات ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید قیمت‌گذاری تجهیزات بر اساس اقتصاد آزاد باشد تا عرضه و تقاضا متعادل شده و قیمت تعادلی در بازار تعیین شود.

این کارشناس اقتصاد بهداشت و درمان تصریح کرد: اگر در حوزه‌های مختلف و به ویژه تجهیزات پزشکی قیمت گذاری تحمیلی رخ بدهد مشکلات مختلفی به دلیل وجود تورم در کشور به وقوع می‌پیوندد. هنگامی که یک قیمت دستوری و تحمیلی بر تجهیزات و مصارف پزشکی تعیین شود، به دلیل اینکه برای همان محصول، سه مدل قیمت گذاری برای مصارف افراد، بیمارستان‌ها و دیگر شرکت‌ها متفاوت ابلاغ خواهد شد، بازار چند نرخی ایجاد می‌شود که اصلاً به نفع مصرف کننده و بیمارستان‌ها نخواهد بود.

حسینی گفت: اصل اقتصاد آزاد این است که دولت هیچ‌گونه دخالتی در تعیین قیمت تولیدات و تجهیزات پزشکی نداشته باشد و اینکه یک سود مشخص دستوری برای تجهیزات تعیین شود این احتمال وجود دارد که شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی و حتی وارد کنندگان ضرر کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 534944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.